۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۱۳۹۷۱

تربیت 50 حافظ کل قرآن به همت مؤسسه امیرالمومنین کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان، گفت: با تربیت 6 حافظ کل قرآن در ماه مبارک رمضان تعداد حفاظ قرآن در مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله قرآن کریم مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان به 50 حافظ کل قرآن افزایش یافت.
تربیت 50 حافظ کل قرآن به همت مؤسسه امیرالمومنین کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده ظهر مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان امروز در نشستی با خبرنگاران، گفت: در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان در تیرماه امسال مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان، در قالب مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله قرآن کریم، 6 حافظ کل قرآن به جهان اسلام معرفی کرد و تعداد حافظان کل قرآن کریم این مؤسسه به 50 حافظ کل قرآن افزایش یافت.

 

وی افزود: جواد اعلایی از همدان، وحید رحمتی از تهران، حسن سراوانی از گرگان، محمد سعادتی از اسفراین خراسان، محمد شاد نام از علی آبادکتول و صادق لطیفی از خوزستان با حضور درمدرسه شبانه روزی حفظ یکساله قران کریم کاشان، حافظ کل قرآن کریم شدند.

 

حجت الاسلام حسن زاده یکی از اهداف مؤسسه فرهنگی قرآن وعترت امیرالمومنین(ع) کاشان را تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم مورد نظر رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و گفت: طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن درقالب مدرسه شبانه روزی مؤسسه با حضور علاقه مندانی از سراسرکشور برگزار می شود.

 

وی یاد آورشد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع)کاشان با بیش از 10 سال سابقه عملکرد تا کنون 50 نفر حافظ کل قرآن کریم و بیش از 500 نفر حافظ قسمت هایی از این کتاب شریف راتربیت کرده است.

 

به گفته وی، طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن کریم همراه با برگزاری کلاس های تجوید، صوت و لحن، اخلاق، تفسیر و برنامه های فرهنگی، ورزشی و اردویی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه، حفظ قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم و معارف آن به عنوان انس مستمر با قرآن کریم و پرورش فضائل اخلاقی، تربیت اسلامی و شکوفایی قرآنی در جامعه اسلامی مبتنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب را از اهداف کلی برگزاری طرح حفظ قرآن در این مؤسسه نام برد.

 

وی همچنین حفظ قرآن کریم با رعایت قواعد ضروری تجوید و صوت و لحن و توانایی ترجمه و درک معارف آیات قرآن کریم و تدبّر در آن را از اهداف جزئی برگزاری این دوره ها اعلام کرد.

وی افزود: علاقمندان به حفظ قرآن در رشته های مختلف حفظ 3 جزء اول، حفظ جزء 4 و 5، حفظ 5 جزء دوم، حفظ 10 جزء دوم، حفظ 10 جزء سوم، حفظ سوره بقره و حفظ جزء30 قرآن کریم  در قالب های مختلف طرح یکساله حفظ قرآن کریم، طرح های 3 ساله و 6 ساله و حفظ هفتگی قرآن در سنین مختلف ویژه خواهران وبرادران انجام می شود.

 

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن وعترت امیرالمومنین(ع) کاشان یاد آورشد: افزون بر برگزاری آزمون‌های داخلی از سوی موسسه، حافظان پس از اتمام دوره، در آزمون‌های حفظ قرآن معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور یافته و در صورت قبولی مدرک معتبر دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام حسن زاده افزود: طرح آزمایشی سال تحفیظی سال 93-92 شهریور ماه سال گذشته به مدت 25 روز برگزار شد و قرآن آموزانی که درآزمون ورودی نمره قبولی گرفته بودند به دوره اصلی راه یافتند.

 

وی با اشاره به این که در این  طرح محمود اسدیان و محمدحسین حسن زاده به عنوان مربی، محمدرضا دلیری و محسن سلیمان شعارسرپرستی طرح را بر عهده دارند یاد آورشد: کلاس ترجمه و تفسیر بر عهده مرتضی عبادی و کلاس اخلاق از سوی حجت الاسلام امین آبادی برگزار  و مهدی آملی ازطاهر آباد کاشان، حسن سراوانی ازگرگان، محمد شاد نام از علی آبادکتول، محمدجواد قاسم پور و علیرضا صحرایی ازابوزیدآباد کاشان، مجتبی نجفی ازکرمانشاه، جواد اعلایی از همدان، محمدتقی عابدینی، ابوالفضل اقبالی و محمدعلی فلاحیان ازکاشان، وحیدرحمتی و مجتبی آلاداغلو ازتهران، محمدرضا رضایی ازاصفهان، عرفان یزدان پناه از زرقان فارس، ابراهیم عسگری ازقزوین، علی تاکائیدی از بهبهان خوزستان، محمد سعادتی و مهدی سعادتی از اسفراین خراسان، محمد گلشنی مقدم ازخراسان و صادق لطیفی ازخوزستان، قرآن آموزان این طرح در سال تحفیظی 93-92 بودند.

 

لازم به ذکر است، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه، فعالیت خود را از سال 1382 شروع کرد و تا تاکنون موفق به تربیت 37 حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از40 مقام برتر کشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است و شعار ‹‹ کاشان شهرنهج البلاغه ›› و انتخاب این موسسه به عنوان ‹‹ موسسه برگزیده و برتر کشور›› در دومین آیین تکریم ازخادمان نهج البلاغه در تهران گواه بر این ادعا است،  ضمن این که این مؤسسه تا کنون موفق به تربیت بیش از500 حافظ قسمت هایی از قرآن و نهج البلاغه، تحت پوشش قرار دادن بیش از دو هزار عضو قرآنی و اجرای بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج البلاغه شده است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات