۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۱۴۰۳۸
اندیشمند شیعه مصر:

داعش از وهابیت سرچشمه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اندیشمندان شیعه مصر با اشاره به اینکه داعش از وهابیت سرچمشه می‎گیرد، تأکید کرد که این گروه تروریستی در حال اجرای نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تغییر کامل منطقه است.
احمد راسم النفيس از انديشمندان شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعه مصر در گفت وگو با یکی از خبرگزاری های این کشور درباره انتشار پدیده تروریستی به نام داعش در کشورهای اسلامی گفت: داعش دامی است که به 30 سال پیش برمی گردد و مطمئنا از وهابیت سرچشمه می گیرد، داعش و سایر گروه های تروریستی از وهابیتی نشأت می گیرند که تنها یک جریان فکری است. این جریان ها گرچه مختلف هستند اما هدف همه آنها یکسان است.

 

وی افزود: این جریان ابتدا اخوان المسلمین را به جامعه معرفی کرد تا اندیشه های تکفیر را منتشر کند، سپس نوبت به سلفی گرایان رسید تا در دهه هفتاد میلادی اعلام وجود کنند و سرانجام داعش به وجود آمد.

 

النفیس جنایت های داعش را برگرفته از نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: داعش بر اساس توطئه و نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی و اعتقادات عناصر آن درصدد ایجاد تغییر کامل در منطقه هستند و مصر نیز در این بازی به عنوان آخرین برگ به شمار می آید.

 

این اندیشمند شیعه ادامه داد: مطمئنا وضع عراق با وجود بحران های کنونی به دلیل همپیمانی با جمهوری اسلامی ایران به مراتب از مصر بهتر است.

 

وی اوضاع فکری مصر را بسیار خطرناک عنوان کرد و اظهار داشت: صحنه اسلامی در مصر سرشار از داعش است و کسی توان مقابله با این تفکر را ندارد. روشن ساختن فکری و سیاسی ذهن ها و پایبندی به وحدت اسلامی می تواند در برابر اندیشه های سربازان البغدادی ایستادگی کند./980/ب902/د

ارسال نظرات