۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۴
کد خبر: ۲۱۴۰۸۷
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

حضور یکپارچه در راهپیمایی روز قدس صهیونیست ها را وادار به عقب نشینی می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یکپارچه ملت ها در راهپیمایی روز قدس را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: این حمایت ها موجب تقویت جبهه مقاومت و عقب نشینی صهیونیست ها می شود.
آيت الله رجبي عضو جامعه مدرسين قم و قائم مقام مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت الاسلام والمسلین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که حضور یکپارچه مردم ایران و دیگر کشورها در راهپیمایی روز قدس موجب تقویت جبهه مقاومت می شود، اظهار داشت: این کار صهیونیست ها و اربابانشان را وادار به عقب نشینی و کوتاه آمدن از مواضع خود می کند.


وی افزود: مردم ما در طول سال های پس از انقلاب تجربه کردند که هرگاه حضور پر شور و گسترده ای در صحنه داشتند دشمن از مواضع ضد دینی و ضد بشری خود عقب گرد کرده است.


قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که راهپیمایی روز قدس فراتر از آن است که مربوط به امت اسلامی باشد، گفت: امروزه ملت های آزادی خواه جهان و حتی یهودیان و مسیحیان به داد خواهی از مردم مظلوم فلسطین فریاد می کشند؛ این حمایت ها موجب تقویت روحیه مردم مستضعف فلسطین می شود و آنها درمی یابند که در سراسر جهان پشتیبانی می شوند.


حجت الاسلام والمسلین رجبی با اشاره حمایت های آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی، ابراز داشت: آنها همواره از تروریست ها و جنایتکاران پشتیبانی می کنند؛ قطعا اگر آنها حضور گسترده مردم ما و سایر ملت ها را ببینند از این مواضع کمی کوتاه می آیند.


وی یکی دیگر از آثار حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس را اقتدار بیشتر نظام اسلامی دانست و گفت: مردم در این روز بار دیگر نشان می دهند به آرمان های انقلاب خود پایبند هستند و از آن دست بر نمی دارند و این مسأله موجب می شود اقتدارمان را بیش از پیش به رخ جهانیان بکشیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حضور یکپارچه مردم اثر خاص خود را حتی در بحث مذاکرات هسته ای و مسأله جریانات تکفیری خواهد گذاشت؛ همچنین این کار موجب تسلی خاطر مردم فلسطین می شود.


حجت الاسلام والمسلین رجبی بنیان گذاری روز جهانی قدس را نقطه عطفی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: پیش از انقلاب ما مردم فلسطین تلاش هایی برای رساندن پیام خود به ملت های جهان، دفاع از مظلومیت و دادخواهی خودشان داشتند اما در سایه تبلیغات گسترده صهیونیست و استکبار جهانی صدایشان به جایی نمی رسید و ناکام ماندند.


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران دادخواهی فلسطین سمت و سوی صحیحی داد تا با تکیه بر اسلام برای آزادی قدس تلاش کنند و همچنین با این تدبیر حکیمانه امام(ره) توانستیم توجه مردم دنیا را به مسأله قدس بیشتر جلب کنیم؛ برگزاری راهپیمایی با شکوه روز قدس تجدید پیمان با آرمان های امام(ره) است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که رژیم غاصب صهیونیستی حملات و جنایات خود را شدیدتر کرده است، گفت: استکبار جهانی نیز به صورت علنی از آنها حمایت می کنند؛ بنابراین همه باید با حضور خود این جنایت ها را محکوم کنند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات