۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۱۴۱۰۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مقاومت و جهاد مستمر رمز رهایی فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، رمز رهایی فلسطین را مستلزم مقاومت و جهاد مستمر عنوان کرد و گفت: قدس به سبب این که از آن مسلمانان بوده و قداست ویژه خود را از ناحیه پروردگار متعال و عروج پیامبر اسلام از آن ناحیه به آسمان ها گرفته است، حقیقتی مسلم و از مهم ترین موضوعات جهان اسلام به شمار می آید.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست کمیته جوانان ستاد انتفاضه قدس این استان، با اشاره به این که لازمه شکل گیری زندگی اسلامی، توجه به سبک زندگی علوی است، تأکید کرد: فاصله گرفتن از سبک زندگی علوی، انسان را با مشکل مواجه می سازد؛ چراکه تنها راه رستگاری بشریت، در پیروی از دستورات اسلامی و ائمه اطهار(ع) قرار داده شده است و به یقین این مهم در سایه توجه به سبک زندگی علوی تحقق پیدا خواهد کرد.
 
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که سبک زندگی علوی باید در مرام و مسلک ما نقش پیدا کند و در ابعاد زندگی سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و فردی انسان خود را نشان دهد، تصریح کرد: سبک زندگی علوی یعنی خاضع بودن در برابر آل الله و اهل‌بیت(ع) و این که زندگی خود را بر مبنای زندگی امیر مؤمنان قرار دهیم که البته کار بسیار سختی است و اگر تحقق یابد، رستگاری و عاقبت بخیری به معنای واقعی تحقق پیدا می کند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با یادآوری این که خداوند قاعده ای را برای همه مردم قرار داده که اگر فردی زیر پرچم علوی قرار گرفت و سبک زندگی امام عادل را پذیرفت، خداوند متعال نیز از خطاهایش می گذرد و این وعده پروردگار متعال است، خاطرنشان کرد: به یقین حرکت کردن در مسیر حاکمان ظالم و دست رد به فرامین الهی و امام عادل زدن، عذاب و خشم پروردگار را به دنبال خواهد داشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به عواملی که سبب پذیرفته شدن اعمال انسان می شود، ابراز داشت: مهم ترین عامل پذیرفته شدن اعمال بشریت در سایه قبول کردن ولایت امام عادل محقق می شود و به یقین شرط قبولی اعمال در دنیا نیز همین است.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، مهم ترین مشکل امروز بشریت را در فاصله گرفتن از سبک زندگی علوی بیان کرد و افزود: متأسفانه امروز از راه و روش ائمه اطهار(ع) فاصله گرفته ایم و خود را به شیطان و قرار گرفتن زیر پرچم آن سپرده ایم که نتیجه آن چیزی به جز تحمیل ظلم به بشریت نبوده است.
 
این مقام مسؤول در ادامه به وضع مقاومت در کشورهایی همچون فلسطین، لبنان و سوریه پرداخت و گفت: به یقین در هر کشوری خط مقاومت دنبال‌شود، نتیجه آن سرافرازی است که به لطف الهی امروز شاهد آن در بسیاری از کشورهای آزاده هستیم که این عنایت ویژه پروردگار است و دشمن نیز با همه حیله‌هایش نمی تواند کاری از پیش برد.
 
وی رمز رهایی فلسطین را مستلزم مقاومت و جهاد مستمر عنوان کرد و ابراز داشت: قدس به سبب این که از آن مسلمانان بوده و قداست ویژه خود را از ناحیه پروردگار متعال و عروج پیامبر اسلام از آن ناحیه به آسمان ها گرفته است، حقیقتی مسلم و از مهم ترین موضوعات جهان اسلام به شمار می آید.
 
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تأکید کرد: مسلمانان نمی توانند نسبت به این مسأله که مسجد الاقصی در دست دشمنانی کینه توز که بویی از انسانیت، اصول و اخلاق انسانی نبرده و خون ریزی، ظلم، ستم و آواره کردن مردم را در دستور کار خود قرار داده، بی تفاوت باشند و اجازه دهند که از سوی چنین جنایتکارانی اداره شود.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به غیر قابل تحمل بودن اشغال فلسطین از سوی رژیم غاصب صهیونیستی گفت: غصب قدس از سوی اسرائیل غاصب برای مسلمانان هرگز قابل تحمل نیست؛ بنابراین امام خمینی(ره) قدس را مسأله نخست جهان اسلام عنوان و روز جمه آخر ماه رمضان را نیز با این نیت به نام روز قدس نام گذاری کرد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات