۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۱۴۱۵۲
پس از حوزه علمیه بناب؛

اعتکاف ماه رمضان در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سنت حسنه اعتکاف ماه مبارک رمضان که روزهای قبل در حوزه علمیه بناب برگزار شد، این بار در حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار خواهد شد.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با دهه سوم ماه مبارک رمضان، جمعی از طلاب حوزه های علمیه تبریز به همراه مردم مؤمن و متدین تبریز در سنت حسنه اعتکاف شرکت می کنند و به مدت سه روز با معبود خود به راز و نیاز می پردازند.

 


طلاب شرکت کننده در اعتکاف ماه رمضان، ضمن انجام اعمال مشترک در جلسات اخلاقی و معرفتی در جلسات اخلاق فضلای حوزوی حاضر می شوند و در جهت بهره مندی حداکثری از فیوضات ماه مبارک رمضان در آخرین روزهای ضیافت الله مجاهدت خواهند کرد.

 


بنابر این گزارش، معتکفان، در حلقه های معرفت، قرائت دعای ابوح
مزه ثمالی، جلسات بیان احکام، نشست های علمی و تحصیلی همچنین حلقه های مباحثه درسی شرکت می کنند تا ضمن کسب فضائل معنوی در جهت آمادگی تحصیلی برای سال آینده نیز تلاش کنند.

 


هیأت رزمندگان اسلام با همکاری حوزه علمیه طالبیه و هیأت امنای مسجد جامع تبریز متولی برگزاری اعتکاف رمضانیه به مدت سه روز از 26 تا 28 رمضان در مسجد جامع تبریز است، در این در این مراسم برنامه هایی چون سخنرانی، مداحی و قرائت قرآن برای آن پیش بینی شده است.

 


همچنین در واپسین روزهای ماه میهمانی خدا اعتکاف رمضانیه در مسجد دانشگاه تبریز نیز برگزار می شود، هیأت شهدای گمنام دانشگاه تبریز طبق روال سالهای گذشته این سنت حسنه را به همت جمعی دانشجویان دانشگاه از 26 تا 28 رمضان (یکم تا 5 مرداد) با حضور اساتید برجسته و برنامه های متنوع برگزار خواهد شد.

 


بنابر این گزارش، پیامبر اکرم (ص) در کنار دیگر عبادت‏ها، به اعتکاف توجه ویژه‏اى داشت. آن حضرت براى انجام این مهم، بر اعتکاف ماه رمضان، به ویژه دهه آخر آن اهتمام مى‏ورزید و آن را با دو حج و دو عمره برابر مى‏دانست./935/پ203/ب4

ارسال نظرات