۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۱۴۲۵۲
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

تکثیر و تربیت نسل موحد مأموریت خانواده اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، بالارفتن سن ازدواج و افزایش خانه های مجردی وتک عضوی را از پیامدهای پیروی از تمدن غرب برشمرد و گفت: راه نجات از وضعیت کنونی این است که الگوهای غربی را در تحصیل، اشتغال، دفاع از حقوق و غیره کنار گذارده و در پی الگوی پیشرفت اسلامی مبتنی بر علوم انسانی اسلامی باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدمهدي ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم شب گذشته در نشست «خانواده قرآنی؛ الگوی جامعه اسلامی» که در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد، تمدن غرب را تمدنی شیطانی و ظلمانی خواند و گفت: این تمدن مادی اساس بنیان خانواده را تهدید می کند.

 

وی با اشاره به اضمحلال بنیان خانواده در غرب و روی آوردن به جایگزین هایی چون خانواده های تک عضوی یا دو عضوی همجنس و حتی حیوانات، افزود: آنچه ما را تهدید می کند این است که در بسترهای ظلمانی تجدد زندگی که تأسیس و استحکام و تکامل خانواده را تهدید می کند، زندگی می کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اهمیت صله رحم در اسلام یادآور شد: میان دو رحم و خویشاوند، رشته ای از محبت خداوند وجود دارد بنابراین قطع رحم به معنای قطع رشته رحمانیت و محبت خدا است.

 

بالارفتن سن ازدواج از پیامدهای زندگی با الگوی غربی است

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، بالارفتن سن ازدواج و افزایش خانه های مجردی و تک عضوی را از پیامدهای پیروی از تمدن غرب برای جامعه ما برشمرد و گفت: این مسیر درون یک شبکه بزرگ در الگوی توسعه طراحی شده است و جلوداران آن در ایران، همان پرچمداران لیبرالیزم طی دو دهه اخیر هستند. به عنوان نمونه، بالارفتن سن ازدواج، ناشی از سیاست کنترل جمعیت است.

 

وی اضافه کرد: همچنین تحصیل زن مطابق الگوی غربی از دیگر عوامل افزایش سن ازدواج است که متاسفانه به عنوان مؤثرترین راهکار برای کنترل جمعیت دنبال شد.

 

مأموریت تکثیر و تربیت نسل موحد از بزرگ ترین رسالت های خانواده در اسلام است

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با تأکید بر این که مأموریت تکثیر و تربیت نسل مؤمن و موحد از بزرگ ترین رسالت های خانواده در اسلام است، افزود: ازدواج در سن بالا سبب حذف این مأموریت و تحویل یک نسل سوخته و کم جمعیت به جامعه می شود. از سوی دیگر دختر و پسر، فاصله تا زمان ازدواج را با دوست یابی پر می کنند که البته در ترویج این دوستی ها رسانه ملی نیز مقصر است.

 

در سبک زندگی اسلامی تشکیل و تکامل خانواده بر محور توحید و ولایت است

 

این استاد حوزه با بیان این که در الگوی غربی، تعامل اعضای خانواده با یکدیگر بر اساس حقوق و نفسانیات است و هر یک منافع شخصی خود را بر دیگری ترجیح می دهد، افزود: این روند به تزلزل روابط خانوادگی و در نهایت فروپاشی آن منجر می شود.

 

وی با اشاره به این که در الگوی اسلامی، منافع شخصی افراد باید ذیل پرستش خدا(توحید) و ولایت باشد، اظهار کرد: شکل گیری جنبش های فمینیستی ناشی از نادیده گرفتن الگوی اسلام در خانواده است.

 

تا زمانی که سن ازدواج بالا است وام ازدواج گرهی را باز نمی کند

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که تمدن غرب، تشکیل خانواده، اشتغال، سبک زندگی و مفهوم وماهیت خانواده را در چارچوب مدل توسعه غربی تعریف می کند، افزود: سبک زندگی اسلامی یعنی برنامه ریزی جامع و به نحو مطلوب برای گذار از الگوی غرب به گونه ای که مسائل خانواده را در یک شبکه بزرگتر مد نظر قرار دهد.

 

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، تا زمانی که سن ازدواج، بالا است وام ازدواج هیچ گرهی را از کار جوان باز نخواهد کرد.

 

غرب عواطف و جاذبه های زن را خرج توسعه سرمایه داری خود می کند

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به این که دفاع از حقوق زن در چارچوب حقوق بین الملل غربی اشتباه است، گفت: در زمانی که ادعاهای جنبش های فمینیستی همه دنیا را پر کرده، در غرب به ممنوعیت استفاده از جاذبه های زن برای تبلیغات مبتذل اعتراض می شود چرا که آن ها عواطف و جاذبه های زن را خرج توسعه سرمایه داری خود می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: راه نجات از وضعیت کنونی این است که الگوهای غربی را در تحصیل، اشتغال، دفاع از حقوق و غیره کنار گذارده و در پی الگوی پیشرفت اسلامی مبتنی بر علوم انسانی اسلامی باشیم./930/پ202/ب4

ارسال نظرات