۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۱۴۴۲۱
امام جمعه ارومیه:

باطن صهیونیستی سران ارتجاع اجازه موضع گیری علیه اسرائیل را نمی‌دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با بیان این که در مقابل جنایت های ظالمانه رژیم صهیونیستی، هیچکدام از مدعیان حقوق بشر سخنی نمی گوید، گفت: از سوی سردمداران اعراب نیز موضع گیری خاصی علیه جنایت های رژیم صهیونیستی مشاهده نمی شود که این امر نیز نشان دهنده باطن صهیونیستی آنان است.
نماينده ولي فقيه در اروميه

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان این که مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی همیشه و همه حال به وظیفه شرعی خود عمل کرده اند، اظهار داشت: مردم ایران امروز دوباره به تکلیف شرعی خود عمل کرده و ندای حمایت از مظلومان را در سراسر کشور طنین انداز کردند.

 

وی افزود: حمایت از مظلومان و آوارگان فلسطینی مهم ترین تکلیف شرعی ما در این برهه زمانی است چرا که در فتنه اخیر شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" طنین انداز شد که این شعارها مغایر با آموزه های دینی بوده و با آموخته های قرآنی منافات دارد.

 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به غزه، ماهیت غیر انسانی و درنده خویی خود را نشان داد و با کشتن کودکان بی گناه و مظلومان غزه، ثابت کرد که حتی از درندگان نیز پست تر است.

 

وی با بیان این که در مقابل این جنایت های ظالمانه رژیم صهیونیستی، هیچکدام از مدعیان حقوق بشر سخنی نمی گویند که این امر بسیار تأسف بار و قابل تأمل است، گفت: افزون بر آن در بین سردمداران اعراب نیز موضع گیری خاصی علیه جنایت های رژیم صهیونیستی مشاهده نمی شود که این امر نیز نشان دهنده باطن صهیونیستی آنان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به این که نابودی مساجد، کلیساها و اماکن مقدس از سوی گروه های تکفیری نشان گر دشمنی با همه ادیان توحیدی است، خاطر نشان کرد: رییس جمهور آمریکا با گستاخی کامل در مصاحبه تلویزیونی عنوان کرده که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد حال آنکه این رژیم جعلی خود غاصب و متجاوز است.

 

وی تأکید کرد: باید هوشیار بوده و با آگاه سازی دیگران، اجازه ندهیم تا اطرافیانمان در گروه فریب خوردگان قرار گیرند و باید شناخت عمیق و درستی از کشورهای دوست و دشمن به ویژه آمریکای جهان خوار ارائه دهیم.

 

تمام ادعاهای گروه های تکفیری پوچ و بی اساس است

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: گروه های تکفیری با وجود در دست گرفتن پرچم الله‌اکبر، پرچم فلسطین را زیر پا لگد می کنند که این این اقدام خود نشان داد ریشه ای صهیونیستی دارند و تمام ادعاهای اسلامی بودن آنان، پوچ و بی اساس است.

 

وی گفت: آموزه های اسلامی، ما مسلمانان را به حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم رهنمون می کنند و تمامی مسلمانان در جهان باید با تمام توان، در راستای پیروی از این آموزه ها حرکت کرده و دشمنی خود را با رژیم اشغالگر قدس اعلام کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با قدردانی از حضور مردم مؤمن و روزه دار ارومیه در راهپیمایی امروز بیان کرد: این حضور پرشور در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین و غزه، ستودنی است و امیدواریم به عنوان جهاد مردم مسلمان، مؤمن و روزه دار در دفتر الهی ثبت شود.

 

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن روز عید سعید فطر، به پرداخت زکات فطریه اشاره کرد و ادامه داد: زکات فطریه از جمله واجبات است که بر اساس قوت غالب شامل گندم یا برنج پرداخت می شود.

 

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: برای تسهیل در پرداخت زکات فطریه صندوق هایی در مساجد و مصلا های استان در نظر گرفته شده است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات