۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۱۴۴۲۹

شورای علمای شیعه افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ شورای علمای شیعه افغانستان حملات هوایی، دریایی و زمینی نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه را در 19 روز گذشته که بر اثر آن بیش از 800 تن از زنان، کودکان و مردم مظلوم فلسطین به شهادت رسیده اند و حدود 5هزار تن از آنان نیز زخمی شدند، به شدت محکوم کرد.
شوراي علماي شيعه افغانستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای علمای شیعه افغانستان روز جمعه در بیانیه ای با محکوم کردن تداوم حملات رژیم اشغالگر اسرائیل به غزه و کشتار مردم بی دفاع و روزه دار فلسطین، تاکید کرد: رژیم اشغالگر و جنایتکار اسرائیل با حمله های اخیر به مردم مسلمان، مظلوم و روزه دار فلسطین، بار دیگر ماهیت ضد بشری خود را نشان داد.

 

شورای علمای شیعه افغانستان در این بیانیه تاکید کرد: یقینا حملاتی با چنین جرات و جسارت بدون حمایت حامیان شناخته شده غربی اسرائیل نمی تواند صورت بپذیرد.

 

در این بیانیه آمده است: به رغم چنین فاجعه بشری و آشکار بودن جنایات جنگی، مراجع مدعی حمایت از حقوق بشر، طوری که شایسته است موضع بازدارنده ندارند.

 

شورای علمای شیعه افغانستان از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست هر چه سریعتر به وظایف قانونی خود در رابطه با قطع حملات اسرائیل و رفع محاصره نوار غزه اقدام کند، که در غیر این صورت یکبار دیگر اعتبار این سازمان در اذهان عمومی ملل جهان زیر سوال خواهد رفت.

 

شورای علمای شیعه افغانستان در این بیانیه، مجامع انسان دوستانه منطقه ای و بین المللی را فرا خواند هر چه زودتر برای رفع محاصره باریکه غزه و رساندن کمک های بهداشتی، پزشکی و سایر موارد انسان دوستانه به این منطقه، اقدام کنند.

 

این شورا با تقدیر از آن عده سران کشورهای اسلامی که در برابر جنایات اسراییل مواضع روشن و قاطع گرفتند، از سایر سران کشورهای اسلامی نیز خواست بیش از این به سکوتشان ادامه ندهند و به وظایف اسلامی و انسانی خود در برابر جنایات ضد بشری اسرائیل عمل کنند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات