۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۱۴۴۹۵

فراخوان مقاله همایش «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ نقش سه علامه تبریزی، حوزه های علمیه، علما و هیأت های مذهبی تبریز در توسعه فرهنگ تشیع مورد تحلیل و بررسی محققان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.
همايش بين المللي اولين پايتخت تشيع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته نکوداشت تبریز، همایش «تبریز، پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» به همت کمیته حوزه های علمیه مستقر در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد، بر این اساس فراخوان مقاله این همایش از سوی دبیرخانه منتشر شد.


نقش حوزه های علمیه و علمای تبریز در توسعه فرهنگ تشیع، پیشینه تشیع در تبریز، نقش مردم تبریز در فرهنگ تشیع، نقش مردم تبریز در حرکت های مذهبی و انقلابی، « تبریز، صفویه و تشیع »، نقش سادات تبریز در توسعه فرهنگ تشیع، امامزادگان و بقاع متبرکه تبریز و نقش آنان در ترویج تشیع از جمله محورهای این همایش است.


همچنین موقوفات تبریز و نقش آنها در ترویج فرهنگ تشیع، نقش سه علامه تبریزی در فرهنگ تشیع، بازار تبریز و فرهنگ تشیع، خدمات متقابل تبریز و تشیع، هیأت های مذهبی تبریز و نقش آنان در اعتلای فرهنگ تشیع، نقش شهریار و شعرای تبریزی در فرهنگ تشیع، نمادها و هنرهای شیعی در تبریز از جمله دیگر موضوعات پیشنهادی برای ارسال مقالات است.


عموم علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس دبیرخانه واقع در خیابان آزادی جنب مسجد طوبی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و یا با شماره 3368554 تماس داشته باشند، افزون بر این‌که آدرس الکترونیکی
tabriz930623@gmail.com جهت دریافت مقاله معرفی شده است.


بنابر این گزارش، آخرین مهلت ارسال مقاله پایان مرداد ماه سالجاری بوده و این همایش در دو نوبت صبح و عصر در روز 23 مرداد از ساعت 10 تا 13 ظهر در بازار مظفریه تبریز با بیش از 250 سال سابقه در اعتلای فرهنگ عزاداری، نقش اساسی در تبیین نهضت عاشورا در منطقه آذربایجان است.


همچنین نوبت عصر این همایش مذهبی از ساعت 18 تا 20:30 در تالار قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی واقع در خیابان آزادی خواهد بود. یادآور می شود این همایش در قالب ویژه برنامه های هفته گرامیداشت تبریز به همت نهادهای دولتی، غیردولتی و حوزوی استان برگزار می شود.


گفتنی است، همایش فرهنگ غدیر و مدیریت جهادی، نکوداشت سه علامه، همایش خوشنویسی نستعلیق، فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار، جشنواره رسانه‌های تبریز، نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، عکس و اسناد تبریز قدیم و مشاغل تبریز، جشنواره بین‌المللی کاریکاتور و جشنواره عکاسی زیبایی های تبریز از دیگر برنامه های هفته تبریز است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات