۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۱۴۶۶۷

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از سر گرفته شد

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی با پایان دادن ناگهانی به آتش بسی که سازمان ملل برقراری آن را خواسته شده بود بار دیگر حملات نظامی مرگبار خود را به فلسطینیان ساکن نوار غزه از سر گرفت.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ارتش صهیونیستی روز یکشنبه (5 مرداد، 27 ژوئیه) اعلام کرد تهاجم زمینی و حملات هوایی خود به نوار غزه را پس از آن که اعضای جنبش مقاومت فلسطین، حماس جنوب اراضی اشغالی فلسطین را راکت‌باران کردند از سر می‌گیرد.

 

در بیانیه ارتش صهیونیستی آمده است: در پی شلیک بی‌وقفه راکت‌های حماس، ارتش اسرائیل هم‌اکنون فعالیت هوایی، دریایی و زمینی خود را در نوار غزه از سر خواهد گرفت.

 

ساکنان نوار غزه از شنیده شدن صدای یک بمباران شدید در شرق شهر غزه اندکی پس از انتشار این بیانیه خبر دادند. تانک‌ها و جنگنده‌های رژیم اسرائیل نیز اهدافی را در داخل نوار غزه هدف قرار دادند.

 

در دور جدید بمباران غزه از سوی اسرائیل دست‌کم 3 فلسطینی کشته شده‌اند.

 

حملات اخیر پس از برقراری یک آتش بس 12 ساعته صورت گرفت که از روز شنبه (4 مرداد، 26 ژوئیه) به اجرا درآمده بود. درخواست‌هایی برای تمدید زمان آتش بس مطرح شده است.

 

حماس اعلام کرد تا زمانی که نیروهای اسرائیلی از نوار غزه خارج نشوند هیچ‌ آتش بس بلندمدتی را نخواهد پذیرفت. این جنبش همچنین بازگشت فلسطینیان به خانه‌های خود و تردد آزادانه آمبولانس‌ها را خواستار شد.

 

تعداد تلفات حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه در سه هفته گذشته به حدود هزار و 52 کشته رسیده است و دست‌کم 6 هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

 

رژیم صهیونیستی از 8 ژوئیه نوار غزه را هدف حملات نظامی خود قرار داده است.

 

در حالی که تل آویو از مرگ 43 سرباز اسرائیلی در این جنگ خبر می‌دهد منابع حماس این تعداد را حدود 90 نفر اعلام کرده‌اند./982/ب101/د

ارسال نظرات