۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۱۴۷۷۴
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

مسلمانان به دلیل کشتار مردم غزه عید ندارند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و کشورهای غربی و عربی بیان داشت که بدون ثبات و امنیت عید معنا ندارد.
شيخ حسام عيلاني،‌ خطيب مسجد الغفران شهر صيدا لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام العیلانی امام جماعت مسجد الغفران شهر صیدای لبنان در خطبه‎های نماز عید فطر که امروز در این مسجد برگزار شد، با ابراز تاسف از کشتار مسلمانان در کشورهای منطقه بیان داشت: مسلمان در حالی در سراسر دنیا مشغول برگزاری عید هستند که مسلمانان برخی از کشورها همانند فلسطین به خاک و خون کشیده می‎شوند.


وی افزود: تا چه زمانی باید نشست و در برابر جنایت‎های رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان اقدامی انجام نداد. بیش از هزار تن از مردم غزه اعم از زن، مردم و سالخورده کشته و هزاران نفر دیگر نیز زخمی شده‎اند.


این عالم اهل سنت با انتقاد از مجامع بین المللی و کشورهای غربی و عربی گفت: تا چه زمانی مجامع بین المللی می‎خواهند صدای مظلومان فلسطین را نشنوند. آیا آنان این همه جنایت در کشورهای منطقه را نمی‎بینند؟


امام جماعت مسجد الغفران شهر صیدای لبنان تصریح کرد: زمانی مسلمانان عید دارند که در سراسر کشورهای اسلامی امنیت و ثبات برقرار شود و زمینی از مسلمان در دست رژیم نجس صهیونیستی نباشد.


وی با اشاره به گوشه‎ای از جنایت‎های دشمنان اسلام خاطرنشان ساخت: رژیم غاصب اسرائیل و جریان‎های تکفیری وابسته به این رژیم برای هیچ دین و مذهبی ارزش قائل نیستند و به تخریب مقدسات اسلامی روی آورده‎اند. یکی از اهداف این دشمنان ایجاد فتنه طایفه‎ای و مذهبی در کشورهای اسلامی است./994/ب903/د

ارسال نظرات