۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۱۴۸۰۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آیت‌الله شب زنده‌دار آراسته به صفات کمالیه انسانی بود‌

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان در ابتدا باید صفات زشت را از خود دور کرده و بعد از آن خود را به صفات کمالیه آراسته کند و آیت‌الله شب زنده‌دار به این مرحله رسیده بود.
آيت الله احمد بهشتي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، در آیین بزرگداشت مرحوم آیت‌الله حسین شب زنده‌دار جهرمی که با حضور خیل عظیم مردم این شهرستان در مصلای جمعه جهرم برگزار شد، اظهار کرد: از روحیه پرنشاط مرد غیرتمند جهرم نسبت به علم و عالم و کسی که مظهر اخلاق و فضیلت بود تشکر می‌کنم.

وی افزود: این احساسات قدردانی و قدرشناسی به تربیت عمیق و ریشه دار اهالی جهرم که همیشه از وجود علمای بزرگ و روحانیت سترگ بهره‌مند و برخوردار بوده‌اند بر می‌گردد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری از جهرم به عنوان شهری که آیت بزرگ جهاد و انقلاب را در خود جای داد، یاد کرد و نقش حضرات آیات حق شناس و آیت اللهی و دیگر بزرگان علم، فضیلت و اخلاق را در پرورش و هدایت مردم این دیار تأثیرگذار دانست.

وی با اشاره به سابقه معاشرت و مجالست خود با آیت‌الله شب زنده‌دار به نقل خاطره‌ای از ایشان در تعبیر آیت‌الله حق شناس به "استاد عزیزتر از جان" اشاره کرد و گفت: اخلاق در بین علمای جهرم همیشه یک نمود فوق‌العاده داشته است.

آیت الله بهشتی همچنین ضمن نقل خاطره‌ای از آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی به تواضع و فروتنی ایشان در برخورد با شاگردانش اشاره کرد و افزود: جهرم از وجود علما و شخصیت‌های علمی و اخلاقی برخوردار بوده و آثار و برکات آن همچنان در این دیار پابرجا بوده و ادامه دارد.

وی تواضع و کم حرف بودن آیت‌الله شب زنده‌دار را از ویژگی‌های بارز این استاد اخلاق عنوان کرد و گفت: در عین حال زیبا و پرمحتوا بودن سخنان ایشان حکایت از زیبایی درون و باطن دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، باطن زیبا و تزکیه شده را از مراتب خودسازی دانست و بیان کرد: انسان در ابتدا باید صفات زشت را از خود دور کرده و بعد از آن خود را به صفات کمالیه آراسته کند.

وی با بیان این که انسانیت واقعی در روح آیت‌الله شب زنده‌دار متجلی بود، خاطرنشان کرد: بیان ایشان لطیف و درسش آموزنده بود چرا که از اخلاق باید کسی بگوید که خود متخلق به آن باشد.

آیت‌الله بهشتی با بیان اینکه سکوت، قیام، قعود، مجالست و تمام وجود یک استاد اخلاق و عالم دین درس است و انسان‌ها را بیدار می‌کند، تصریح کرد: این مهم در وجود علمای جهرم نمایان بوده است./919/د101/ب

ارسال نظرات