۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۱۴۸۶۵

شیلی و پرو سفیرانشان را از فلسطین اشغالی فراخواندند

خبرگزاری رسا ـ دولت‎های شیلی و پرو سفیران خود را در پی یورش وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل به مردم غزه از سرزمین‎های اشغالی فراخواندند.
شيلي و پرو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت های شیلی و پرو در اعتراض به جنایت‎های رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم فلسطین، سفیران خود را از سرزمین های اشغالی فراخواندند.


دفتر وزارت خارجی شیلی طی پیامی در واکنش به رویدادهای کشورهای منطقه را تاسف بار خواند و بیان داشت: با آغاز تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، بسیاری از غیر نظامی‎ها به خاک و خون کشیده شده‎اند.


این وازرت خانه افزود: رژیم صهیونیستی به جنگ علیه غیر نظامیان رفته است. این گونه اقدامات مغایر قوانین بین المللی به شمار می آید.


وزارت خارجه شیلی با اشاره به بخشی از جنایت‎های رژیم صهیونیستی اظهارداشت: کشتار بیش از هزارتن از غیر نظامیان اعم از زن، کودک و سالخوردگان، یورش به مدارس و بیمارستان‎ها بخشی از جنایت‎های اسرائیل را تشکیل می‎دهد.


وزارت خارجه پرو نیز در پیامی با حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین گفت: شلیک موشک از سوی غزه به سمت اسرائیل اقدامی طبیعی است زیرا مردم فلسطین در حال دفاع از خود هستند. دفاع مردم غزه از خودشان مسأله‎ای ضروری و مشروع است.


گفتنی است کشورهای برزیل و اکوادور هفته گذشته سفیران خود را از رژیم منفور اسرائیل به دلیل رویدادهای منطقه احضار کردند. برزیل همچنین سفیر رژیم اشغالگر در کشورش را برای پاسخگویی به جنایت‎های این رژیم علیه مردم غزه فراخواند.


دولت‎های ونزوئلا و بولیوی از سال 2009 میلادی به دلیل عملیات نظامی رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم غزه در این سال، با اخراج سفیران این رژیم از کشورشان با آن قطع رابطه کردند. کشور کوبا نیز از سال 1973 با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کرده است./994/ب902/د

ارسال نظرات