۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۱۴۹۵۵

تقدیر نماینده آیت الله سیستانی از حمایت مراجع تقلید قم از مرجعیت شیعه در عراق

خبرگزای رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به رویدادهای عراق بیان داشت: سخنان مرجعیت عراق باید فصل الخطاب همه مسائل سیاسی باشد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد مرجعیت را دلسوز عراق خواند و گفت: مرجعیت بدون توجه به مصالح شخصی و نفسانی با دلسوزی به فکر مصالح عراق است.
وی افزود: قبول نصیحت و سخنان مرجعیت و عدم ورود به اختلافات سیاسی از مسائل ضروری عراق محسوب می‎شود.
حجت الاسلام قبانچی با تاکید بر انتخاب سریع کابینه عراق بیان داشت: ما از ائتلاف دولت قانون عراق به عنوان بزرگترین ائتلاف پارلمانی این کشور انتظار داریم که هر چه سریعتر نسبت به تشکیل کابینه باقی مانده این کشور اقدام کند.
نماینده آیت الله سیستانی با تقدیر از حمایت مراجع عظام تقلید در قم از مرجعیت شیعه در عراق اظهار داشت: مراجع قم در پیام ها و سخنان گوناگون از حضرت آیت الله سیستانی حمایت کردند و نیز خواستار حفظ وحدت و فصل الخطاب قرار دادن سخنان مرجعیت عراق شدند.
این عالم عراقی ادامه داد: مراجع تقلید در قم نیز تنها راه حل بحران عراق را حفظ اتحاد و دوری از اختلافات می‎دانند.
وی با اشاره به وضعیت آورگان عراقی خاطرنشان ساخت: حمایت و کمک به آورگان عراقی از مسائل بسیار ضروری است. دولت و نیکوکاران نباید در کمک و یاری رساندن به آورگان سهل انگاری کنند.
امام جمعه نجف اشرف از نیروهای مسلح خواست که هر چه سریعتر به محاصره نیروهای داعش پایان دهند و آنان را از کشور خارج کنند و گفت: تا چه زمانی باید منتظر پایان محاصره تروریست‎ها باشیم. آیا منتظریم که همه مردم در مقابل چشم‎‌های ما قلع و قمع شوند.
وی با اشاره به مسائل فلسطین تصریح کرد: مجامع بین المللی باید رژیم غاصب اسرائیل را به خاطر جنایت‎های که در غزه انجام داده است، جریمه و مجازات کند./994/ب901/ک
 
ارسال نظرات