۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۱۴۹۶۷

مراسم بزرگداشت شهدای روز قدس نیجریه در قم برگزار شد

خبر گزاری رسا ـ مجمع اتحادیه اسلامی طلاب آفریقا مراسم بزرگداشت شهادت فرزندان رهبر شیعیان نیجریه را روز گذشته در قم برگزار کرد.
«احمد زکزاکي»، «حميد زکزاکي» و «محمود زکزاکي» سه فرزند «شيخ ابراهيم زکزاکي» رهبر شيعيان نيجريه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجمع اتحاد اسلامی طلاب آفریقا روز گذشته مراسم بزرگداشت شهدای راهپیمایی روز قدس نیجریه به ویژه سه تن از فرزندان شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه را در حسینه مجتمع سراج شهرک مهدیه قم برگزار کرد.

 

طلاب آفریقایی در این مراسم با قرائت فاتحه، بیانیه‎ای را به جهت اعلام همدردی با رهبر شیعیان نیجریه قرائت کردند.

 

شیخ علی مصطفی از اعضای مجمع اتحاد اسلامی طلاب آفریقا در این مراسم به بیان گزارشی از سرکوب تظاهرکنندگان روز جهانی قدس پرداخت.

 

حجت‌الاسلام علی فلاح زرومی نماینده جامعة المصطفی در کشور نیجریه در این مراسم جنایت ارتش این کشور در به شهادت رساندن 36 تن از مسلمانان روزه دار را محکوم کرد.

 

مجمع اتحاد اسلامی طلاب آفریقا در ادامه جلسه فیلمی از نحوه شهادت فرزندان رهبر شیعیان بحرین و یورش ارتش این کشور به راهپیمایی روز قدس پخش کرد.

 

گفتنی است نیروهای نظامی نیجریه در روز قدس به تظاهرات این روز جهانی که از سوی شیعیان در حال برگزاری بود یورش برده که در حمله خونین 36 تن از شیعیان شهید و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

 

«احمد زکزاکی»، «حمید زکزاکی» و «محمود زکزاکی» سه فرزند «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در این حادثه شهید شدند و «علی زکزاکی» دیگر فرزند وی نیز مجروح شد./994/ب202/د

ارسال نظرات