۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۱۴۹۶۸
نماینده جامعه المصطفی در نیجریه:

غرب از رهبر شیعیان نیجریه می‎ترسد

خبرگزاری رسا ـ نماینده جامعه المصطفی در نیجریه، رهبر شیعیان این کشور را بسیار هوشیار خواند و بیان داشت که کشورهای غربی از وجود رهبر شیعیان نیجریه هراسان هستند.
علامه شيخ ابراهيم زکزاکي، رهبر شيعيان نيجريه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی فلاح زرومی نماینده جامعه المصطفی در کشور نیجریه در مراسم بزرگداشت شهدای روز قدس نیجریه به ویژه فرزندان رهبر شیعیان این کشور در قم برگزار شد، با محکوم کردن جنایت ارتش این کشور در کشتار روزه داران گفت: پیام مقام معظم رهبری، سید حسن نصر الله دبیرکل جمعیت حزب الله لبنان و آیت الله محسن اراکی دبیرکل جمعیت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نشان از اهمیت این موضوع است.


وی در بررسی جمعیت شیعیان کشور نیجریه گفت: نیجریه بیش از 180 میلیون جمعیت دارد که طبق آمار رسمی 20 میلیون نفر از این جمعیت را شیعیان تشکیل می‎دهند.


نماینده جامعه المصطفی در نیجریه افزود: شیعه در نیجریه به اسم پیروان علامه زکزاکی شناخته شده است و اگر شما در هر جای از کشور نیجریه قدم گذارید به دلیل شیخ زکزاکی شما را محترم می‎شمارند. مردم پاناما هر ساله در ماه محرم برای ادای احترام به تشیع برای دیدن علامه زکزاکی به کشور نیجریه می‎آیند.


حجت الاسلام فلاح با اشاره به پیشرفت شیعیان در نیجریه اظهار داشت: بومیان نیجریه استقبال خوبی از اسلام و دشمنان واستکبار جهانی از این استقبال احساس خطر کرده و با حمایت از گروه‎های همانند بوکوحرام سعی در ضربه به شیعیان و نابودی آنان را داشتند.


وی گروه بوکوحرام را جریانی منتسب به رژیم اسرائیل خواند و تصریح کرد: ابوبکر شکوه، رهبر جریان بوکرحرام انسانی بی سواد است که بر خلاف ادعای مسلمان بودن، هیچ رنگ و بوی از اسلام نبرده و بر خلاف احکام اسلامی به جنایت و کشتار بی گناهان در این کشور دست می‎زند.


نماینده جامعه المصطفی در نیجریه ادامه داد: بسیاری از اعضای بوکرحرام در افغانستان آموزش‎های نظامی دیده و برای قلع و قمع به سوریه و عراق اعزام می‎شوند.


وی رهبری علامه زکزاکی را بسیار هوشمندانه خواند و گفت: با کشته شدن سه فرزند علامه زکزاکی، این رهبر شیعیان نیجریه همانند امام خمینی (ره) هیچ غمی به دل راه نداد و برای حفظ تشیع در این کشور دستور سکوت به شیعیان داد./994/ب201/د

ارسال نظرات