۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۲۱۵۰۶۲
کارشناس و مبلغ حوزوی:

دوری از ولایت و معارف اهل بیت، سبب سقوط انسان در زندگی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضایی درباره ضرورت بحث پیرامون معارف اهل بیت و غدیرخم گفت: در آیات و روایات معصومین به این مسأله بسیار تأکید شده است که دوری و عمل نکردن به معارف اهل بیت، گرفتاری ها و مشکلات دنیا را به دنبال دارد.
دوری از ولایت و معارف اهل بیت، سبب سقوط انسان در زندگی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام کریم رضایی کارشناس و مبلغ حوزوی شب گذشته در سلسله جلسات پیرامون شرح خطبه غدیر که در مسجد النبی نجف آباد برگزار شد، یکی از مهم ترین وقایع دوران را بحث غدیرخم بیان کرد و گفت: بحث غدیرخم و امامت حضرت علی(ع) از جمله مباحثی است که توجه و بیان مکرر آن ما را به سوی سبک زندگی خواهد کشاند.

 

وی با اشاره به آیه «أُنزِلَ إِلَیهْم مِّن رَّبهِّمْ لَأَکَلُواْ مِن فَوْقِهِمْ وَ مِن تحَتِ أَرْجُلِهِم»که قبل از آیه ولایت در سوره مائده است، درباره ضرورت بحث پیرامون معارف اهل بیت به خصوص مسأله غدیرخم گفت:‌ خداوند در این آیه به عمل کنندگان کتب آسمانی بشارت رحمت و نعمت الهی را می دهد.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به آیاتی دیگر از قرآن کریم چون آیه 45سوره حج و 91سوره یوسف، که خداوند نزول رحمت و برکات را در گرو پذیرش ولایت بیان کرده است، گفت: طبق این آیات اگر مردم خود را از مکتب اهل بیت و معارف حقه آنان دور کنند، چیزی جز ناراحتی و مشکلاتی که با پیشرفت های هر روز بر آنها اضافه خواهد شد، آنان را درگیر نخواهد کرد.

 

وی از دیگر آیاتی که گواهی بر ضرورت بیان مسأله غدیر است، به آیه 208سوره بقره «اُدْخُلُواْ فىِ السِّلْمِ»، اشاره کرد و درباره مقام سلم بیان داشت: طبق روایات مقام سلم، جایگاهی است که هر کس در آن وارد شود، در امنیت و سلامت کامل به سر خواهد برد و وادی سلم همان ولایت علی بن ابیطالب است.

 

این مبلغ و کارشناس حوزوی افزود: زمانی که مردم از دستورات الهی دور شوند، چیزی جز گرفتاری، اضطراب و نگرانی در زندگی فردی و اجتماعی برایشان وجود نخواهد داشت و خود را از رحمت الهی دور خواهند کرد و ولایت منشأ رحمت الهی و دوری از مشکلات و ناراحتی ها است.

 

وی در ادامه بیان داشت: مشکل اصلی ما در زمان کنونی دوری از معارف حقه اهل بیت و ولایت ائمه معصومین است که این دوری سبب شده است تا بسیاری از دستورات دینی را گاهاً به ضرر خود و دست و پاگیر بدانیم و با دید سطحی با این عبادات برخورد کنیم و همین دوری سبب شده است تا زندگی روزمره خود با انواع مشکلات روحی و اضطراب و استرس های زندگی مواجه شویم.

 

حجت الاسلام رضایی در پایان با اشاره به این که خداوند در آیات قرآن مردم را به دو گروه وفا کنندگان به عهد و نقض کنندگان عهد تقسیم کرده است، بیان داشت: کلمه عهد در قرآن، به دو صورت بیان شده است، زمانی همراه با کلمه الله و زمانی برای تأکید همراه با کلمه میثاق بیان شده است./1306/پ202/ب

ارسال نظرات