۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۱۵۰۷۱
آیت الله خاتمی در جمع مردم شهرکرد:

دفاع رییس جمهور آمریکا از کودک کشی در غزه شرم آور است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی گفت: امروز مجامع بین المللی با سکوت خود در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیسم، از این وحشی گری ها حمایت می کنند و این در حالی است که رییس جمهور آمریکا با کمال وقاحت و بی شرمی از کودک کشی در غزه دفاع همه جانبه می کند و این شرم آور است.
آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی که در مصلای بزرگ شهرکرد برگزار شد، با بیان این که حکومت ظالمان دیر یا زود سرنگون می شود، گفت: امروز مجامع بین المللی با سکوت خود در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیسم، از این وحشی گری ها حمایت می کنند و این در حالی است که رییس جمهور آمریکا با کمال وقاحت و بی شرمی از کودک کشی در غزه دفاع همه جانبه می کند و این شرم آور است.

وی با بیان این که آینده حاکمیت جهان از آن مهدی فاطمه(عج) است، ادامه داد: اعتقاد به مهدویت تنها یک اعتقاد شیعی و اسلامی نیست بلکه اعتقاد الهیون عالم است و با استناد به آیه 106 سوره انبیا، تمامی ادیان الهی این بشارت را داده اند که در آخر الزمان موعودی خواهد آمد که جهان را با وجودش پر از عدل خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که همه کتب صحاح سته و بزرگان اهل تسنن به مهدویت اعتقاد دارند، افزود: در 250 آیه از قرآن کریم 500 روایت از رسول اکرم(ص) و دو هزار روایت از امام علی(ع) تا امام حسن عسکری(ع) بحث مهدویت و ظهور منجی بشارت داده شده است که این مسأله نشان می دهد که اصل مهدویت همواره و در عصرهای گوناگون تداوم داشته و حقیقتی انکارناپذیر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان داشت: اعتقاد هر فرد تشکیل دهنده نوع رفتار فرد است و اعتقاد به مهدویت اعتقادی مستحکم با زیربنایی قرآنی و روایی است که این اعتقاد سبک زندگی منتظرانه را به دنبال دارد.

آیت الله خاتمی با بیان این که در مکاتب اسلامی از دو نوع انتظار صحبت به میان آمده است، افزود: نخستین آن ها انتظار غیر مسؤولانه است که منتظر در آن تنها به اعمال عبادی و فردی می پردازد و بدون احساس مسؤولیت در قبال دیگران و جامعه، سر در گریبان خود دارد و انتظار دوم انتظاری مسؤولانه بوده که طبق احادیث وارد شده از ائمه اطهار چنین منتظری همچون کسی که در رکاب پیامبر اسلام شهید شده و در خون خود غلتیده است.
 
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری حضور دین در صحنه زندگی را ویژگی انتظار مسؤولانه دانست و با اشاره به راهکارهای دستیابی به چنین انتظاری تصریح کرد: منتظر واقعی کسی است که در مرحله نخست خود متدین باشد و سپس به فکر دین خانواده خود، اقوام و در نهایت جامعه باشد./9457/پ203/ب2
ارسال نظرات