۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۱۵۰۹۸
آیت الله شبستری:

عزت و امنیت کشور به برکت ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز، گفت: لبه تیز حملات رسانه‌ای و فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متوجه اصل ولایت مطلقه فقیه است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه های مختلف استان با تشریح آثار و برکات ولایت فقیه در نظام اسلامی ایران اظهار داشت: به برکت ولایت فقیه پس از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی امنیت و آرامش کامل در کشور بر قرار است.


وی با تأکید بر این‌که استقلال، عزت، برکت و مجد انقلاب در سایه ولایت مطلقه فقیه است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد ناامنی های موجود در برخی کشورها مثل عراق، سوریه، افغانستان و غزه هستیم، همه نشأت گرفته از عدم بهره‌مندی مردم آن کشورها از نعمت ولایت و رهبری است.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که آیات قرآنی، احادیث و روایات متعددی بر ضرورت رهبری و ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) تأکید دارد، تصریح کرد: این در حالی است که ادله فقهی و عقلی نیز بر اثبات ضرورت بهره مندی از ولایت مطلقه فقیه وجود دارد.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) زمام امور بر عهده ولی فقیه مدیر، مدبر، با ایمان، شجاع و آگاه به امور و زمان است، گفت: قرآن ولایت را به عنوان امانت معرفی می کند که خداوند آن را در نزد انسان، اشرف مخلوقات به امانت گذاشته است.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رهبری ولایت فقیه جامعه را به سعادت و سرمنزل مقصود هدایت می کند، افزود: لبه تیز حملات رسانه‌ای و فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متوجه اصل ولایت مطلقه فقیه است، دشمنان سال‌هاست که به دنبال جدایی افکنی میان ملت و ولایت هستند.

 


وی با تأکید بر این‌که وحدت و همدلی ملت ایران زیر سایه ولایت محقق شده است، تصریح کرد: دعوت رهبری انقلاب به وحدت، تنظیم روابط داخلی و بین المللی در کشور ثبات و امنیت آفریده که در بسیاری از کشورهای دیگر مشابه آن وجود ندارد، استکبار بداند که پیوند امام و امت در ایران اسلامی ناگسستنی است.


همچنین شادی، رییس ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این نهاد انقلابی پرداخت و با بیان این‌که 250 برادر و 250 خواهر در دوره 10 روزه طرح ولایت دانشگاه های آذربایجان شرقی شرکت دارند، گفت: این طرح تا 21 مرداد در دانشگاه تبریز ادامه خواهد داشت./935/ پ202/ب4

ارسال نظرات