۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۱۵۲۲۵
مدیر اوقاف سنی بصره:

تخریب مساجد اهل تسنن در بصره کذب محض است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اوقاف اهل تسنن بصره، خبرهای مبنی بر تخریب مساجد اهل سنت در این استان را کذب محض از سوی شبکه‎های ماهواره‎ای فتنه‎گر عنوان کرد.
مديران اوقاف شيعه و سني بصره

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، علما، سیاستمداران و شخصیت های دینی بصره در کنفرانس خبری مشترک، جنایت تروریست های داعش علیه اقلیت های دینی در استان های بحران زده را به شدت محکوم کرده و از گروه های سیاسی خواستند با تشکیل فوری دولت جدید به خواسته مرجعیت تقلید اهتمام ورزند.

 

حجت الاسلام شیخ محمد المطوری مدیر اوقاف شیعه بصره در این کنفرانس خبری گفت: همه گروه های اسلامی به ندای حضرت آیت الله سیستانی در دفاع از مقدسات و اهالی مناطق بحران زده در نینوا، موصل، تکریت، رمادی، فلوجه و تلعفر لبیک گفته اند.

 

فالح الخزعلی، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در استان بصره نیز خاطر نشان ساخت: گروه های سیاسی باید به خواسته مرجعیت تقلید توجه کرده و در تشکیل دولت و پایبندی به مهلت قانونی به توصیه های مرجعیت گوش فرادهند.

 

وی بر لزوم کوتاه آمدن گروه های سیاسی از خواسته های خود در راه مصالح عالی کشور و ملت عراق تأکید کرد.

 

شیخ محمد بلاسم، مدیر اوقاف اهل تسنن بصره نیز خاطرنشان ساخت: اوقاف اهل تسنن در بصره در کنار نیروهای مسلح و در برابر پروژه صهیونیستی داعش تکفیری ایستاده است.

 

وی نسبت به تلاش گروه های تکفیری برای بروز ناامنی در بصره هشدار داد و تصریح کرد: تکفیری ها با حضور در شبکه های ماهواره ای درصدد ایجاد فتنه هستند. خبرهای منتشر شده مبنی بر تخریب مساجد اهل  تسنن در بصره که در این شبکه ها منتشر می شود، کذب محض است./980/ب902/د

ارسال نظرات