۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۱۵۵۵۹

نشست بررسی مسائل و مشکلات ایثارگران شهرستان پاکدشت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی مسائل و مشکلات ایثارگران شهرستان پاکدشت، با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران و مشاور امور ایثارگران استاندار تهران در فرمانداری شهرستان پاکدشت برگزار شد.
بنياد شهيد و امور ايثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لطف الله پرندین، مشاور امور ایثارگران استاندار تهران روز گذشته در نشست بررسی مشکلات خانواده‌های شهدا و امور ایثارگران شهرستان پاکدشت گفت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس از خودگذشتگی‌های بسیاری از خود نشان دادند و امروز نوبت ما است تا با خدمت رسانی به آنان و تقدیر از زحمات و تلاش‌های آنان یاد و خاطره این عزیزان را برای همیشه زنده نگه داریم.

مشاور امور ایثارگران استاندار تهران با بیان این‌که کاهش و رفع مشکلات این قشر و بهبود وضعیت ایثارگران، از اهداف برگزاری این نشست است که باید از آن بهره گیری مناسب کرد افزود: مدیران و روسای ادارات باید سربازان خط مقدم خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و نیز مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشند.

وی در پایان با قدردانی از توجه ویژه فرماندار پاکدشت به مسائل خانواده شهدا و ایثارگران، خواستار هم افزایی و همکاری بیشتر ادارات و دستگاه های اجرایی در خدمت به این عزیزان شد.

در ادامه طاهرنژاد، مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جلسه؛ امنیت امروز را مدیون رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و خواستار ارائه بهترین خدمات به عزیزان شاهد و ایثارگر شد.

طاهرنژاد با بیان این‌که بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی و به تعبیر حضرت امام(ره) افضل نهادها است اظهار داشت: شهرستان پاکدشت در ارتباط با رسیدگی به امور ایثارگران سرآمد دیگر شهرستان های استان است و خدمات بسیار ارزشمندی در این حوزه انجام شده است .

وی موضوعاتی چون اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، وضعیت مسکن، وام های ایثارگران و خانواده های معظم شاهد و مشکلات ایثارگران در زمینه ی مسکن را از مهمترین مسائل و مشکلات این عزیزان برشمرد.

مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران با یادآوری وضعیت درمانی خانواده‌های شاهد و ایثارگر افزود: رسیدگی به وضعیت درمانی ایثارگران و جانبازان از دغدغه‌هایی است که باید مرتفع شود بنابراین بهتر است تا گام‌های شایسته دیگری در این حوزه برداشته شود.

وی با تاکید بر این‌که بایستی طرح توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور(تکاک) با بهره مندی از سرمایه های موجود در جامعه و استعدادهای این قشر اجرایی شود خاطر نشان کرد: طرح تکاک با هدف توسعه کارآفرینی و اشتغال در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است و اگر به درستی عملیاتی شود بخش اعظمی از مشکلات خانوادههای شاهد و ایثارگر رفع خواهد شد.

گفتنی است در ادامه این جلسه فرماندار پاکدشت با اشاره به طرح سپاس و ملاقات با خانواده های شهدا گفت: رییس جمهور به طور مرتب و منظم از خانواده های شهیدان و جانبازان و ایثارگران بازدید می کند که بیانگر رویکرد دولت در تعظیم و تجلیل از خانواده های شهدای عزیز است.

قاسمی فرزاد ضمن پاسداشت زحمات مادران و پدران شهدا و جانبازان در هشت سال جنگ تحمیلی بیان داشت: شهدا و خانواده های معظم آنان ولی نعمتان ما هستند و باید در رفع مشکلات این عزیزان کوشا باشیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر گفت: با وجود فعالیت‌های انجام شده اما هنوز راه‌های نرفته زیادی برای رسیدگی به مشکلات و معضلات جامعه هدف وجود دارد؛ بنابراین لازم است تا در عمل، مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگر بیش از گذشته برطرف شده و نگرانی و دغدغه آنها نیز از میان برداشته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: رسیدگی به امور ایثارگان نباید نمایشی باشد و باید خدمت رسانی به این قشر زحمت کش ، واقعی و برای رضای خدا باشد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه مسائل و مشکلات ایثارگران و خانواده های جانبازان و شهدا از جمله بحث اشتغال فرزندان این اقشار، هزینه های درمان و سنوات خدمت فرزندان شهدا و ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت./9594/پ202/ص

ارسال نظرات