۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۱۵۵۶۳
دبیر کتاب سال حوزه خبر داد؛

مرحله دوم داوری کتاب سال حوزه آغاز شد/ ارسال 850 اثر به دبیرخانه همایش

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش کتاب سال حوزه از ارسال 850 اثر حوزوی به شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد و اظهار داشت: هم اینک مرحله نخست داوری به پایان رسیده و در حال ارزیابی مرحله دوم داوری آثار هستیم.
حجت‌الاسلام مهدي حقي دبير همايش کتاب سال حوزه

حجت الاسلام مهدی حقی، دبیر همایش کتاب سال حوزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آغاز مرحله دوم ارزیابی آثار همایش کتاب سال حوزه خبر داد و اظهار داشت: در شانزدهمین همایش ۸۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که همه این آثار ارزیابی شدند.

وی با بیان این که ۱۹ گروه آثار ارسالی را ارزیابی می‌کنند، افزود: در حال حاضر هیأت داوری در ده گروه برگزار شده و ارزیابی اجمالی مشخص شده و آثار برتر به رقابت اصلی مشخص شده اند و پایان مرداد ماه دواری مرحله تفصیلی آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام حقی با بیان اینکه داوری تفصیلی آثار حدود سه ماه طول می‌کشید، ادامه داد: در مرحله نخست ارزیابی، ۲۵ درصد آثار، موفق به راه یابی به مرحله دوم داوری شده و باقی آثار از دور رقابت‌ها باز ماندند.

وی اظهار کرد: در مرحله دوم داوری، هر اثر به صورت متوسط از سوی دو یا سه داور در همان رشته تخصصی مورد بررسی و ارزیابی تفصیلی قرار می گیرد و در نهایت، با تشکیل مجدد هیأت داوری گروه‌ها و بررسی ارزیابی‌هایی که داوران همایش انجام داده‌اند، آثار کاندیدای برگزیدگی برای مراحل بعدی و بررسی علمی، به شورای علمی همایش ارسال می‌شوند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: کتاب سال حوزه همه ساله از سوی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود. کتاب‌هایی می‌توانند در این همایش شرکت داده شوند که در زمینه علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین، توسط فضلا و علمای حوزوی داخل و خارج کشور، تألیف، ترجمه، تحقیق و تصحیح شده باشند.

وی افزود: شناسایی کتب و نویسندگان برتر حوزوی و معرفی آنها به جامعه علمی، تشویق و حمایت از نویسندگان کتب برتر حوزه، تقویت روحیه و انگیزه‌های تحقیق و پژوهش در حوزه، ارتقای سطح پژوهش‌های دینی و حوزوی و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی پژوهشی حوزویان، به منظور رفع نیازهای پژوهشی حوزه‌های علمیه و جامعه و نظام اسلامی از اهداف این همایش است.

حجت الاسلام حقی یادآور شد: تفسیر و علوم قرآن، حدیث، درایه و رجال، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، حقوق و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روان‌شناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی موضوعات محوری این همایش است.

پیش‌بینی می‌شود مراسم معرفی و تجلیل از صاحبان آثار برتر شانزدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه، هفته اول بهمن‌ماه ۱۳۹۳ برگزار شود. /۹۱۷/پ202/س

ارسال نظرات