۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۱۵۵۸۶
از سوی اوقاف سیستان و بلوچستان صورت گرفت؛

صدور 3 هزار و 415 تأییدیه برای موقوفات انتفاعی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره حقوقی و تحقیق اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان، گفت: به منظور ایجاد وحدت رویه و تکمیل پرونده های حقوقی موقوفات در سامانه از ابتدای سال جاری در این استان سه هزار و 415 تأییدیه برای موقوفات انتفاعی از سوی اوقاف سیستان و بلوچستان صادر شده است.
سازمان اوقاف و امور خيريه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، رضا رخشانی، رییس اداره حقوقی و تحقیق اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، با اعلام این خبر گفت: سازمان اوقاف وامور خیریه برای اجرای نیات موقوفات به متن وقف نامه های موقوفات مراجعه کرده و ملاک عمل در تمامی موارد قانونی و شرعی وقف نامه است و در گستره کشور نظارت بر حسن اجرای این کار برعهده ادارات حقوقی و تحقیق مستقر در ادارات کل اوقاف استان ها می باشد.
 
وی، افزود: از ابتدای سال جاری یک از اقدامات قابل توجه این اداره در سیستان و بلوچستان شناسایی موقوفات فاقد وقف نامه و صادر کرددن گواهی و تاییدیه جایگزین وقف نامه برای آنها بوده است.
 
رخشانی بیان کرد: بیش از 98 درصد این موقوفات شامل مساجد استان است و بقیه موقوفاتی هستند که فاقد وقف نامه بوده و در حال حاضر درآمدی ندارند.
 
رییس اداره حقوقی و تحقیق اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از وظایف اداره تحقیق در استان رسیدگی به درآمد و هزینه های موقوفات و بقاع متبرکه است تا این اطمینان را برای استفاده کنندگان اطلاعات مالی و مردم حاصل نماید که تمام منابع مالی موقوفات و هزینه های انجام شده از آنها و برای آنها طبق وقف نامه و قانون و اختیارات تشکیلات سازمان اوقاف و امورخیریه بوده است.
 
این مقام مسؤول در اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، اعلام کرد: از ابتدای سال جاری برای سه هزار و 415 موقوفه استان که اکثراً شامل مساجد فاقد درآمد بوده، تأییدیه و نظریه مصرف صادر شده است که به نوعی می توان این گواهی ها را جایگزین وقف نامه دانست تا ملاک عمل و اقدام برای ادارت اوقاف وامور خیریه باشد ./1311/پ202/ب4
ارسال نظرات