۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۱۵۵۹۷
وال استریت ژورنال فاش کرد؛

توافق پنهانی رژیم و مصر برای حمله به غزه

خبرگزاری رسا ـ روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مقاله‎ای فاش کرد که مصر و رژیم صهونیستی برای حمله به غزه به طور پنهانی با یکدیگر توافق کرده بودند.
نوار غزه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مقاله ای فاش کرد که رژیم صهیونیستی و مصر پس از کودتای نظامی و برکناری محمد مرسی در این کشور به طور پنهانی بر سر حمله نظامی به غزه و نابود ساختن حماس با یکدیگر توافق کرده بودند.  
 
وال استریت ژورنال در مقاله خود آورده است که پس از روی کارآمدن حکومت کودتا در مصر به رهبری عبدالفتاح السیسی، رییس سابق ارتش، اسرائیل به این نتیجه رسید که هر دو رژیم در نابودی گروه اسلامی حماس که اداره غزه را بر عهده دارد منافع مشترکی داشته و به همین دلیل با یکدیگر به توافق رسیدند که فشار را بر حماس، دشمن مشترکشان افزایش دهند.  
 
این در حالی است که به گفته این روزنامه آمریکایی، مقامات صهیونیستی و مصری پس از آن که در تصمیم خود برای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه مصمم شدند به هشدارهای مقامات سازمان ملل و دولت آمریکا که نتیجه این جنگ را به سود رژیم اسرائیل نمی دیدند، توجهی نکردند.
 
به گفته روزنامه وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی اسرائیل و مصر را به همکاری نزدیک امنیتی تشویق کرده بودند اما آن چه که واشنگتن هیچ گاه انتظارش را نداشت آن بود که آنها بدون مشورت با آمریکا تصمیم حمله به غزه را اتخاذ کنند.
 
مقاله نویس روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در ادامه از قول یکی از مقامات صهیونیستی خاطرنشان می کند که تحلیلگران سرویس اطلاعاتی رژیم اشغالگر، اظهارات سیسی پس از روی کار آمدن در مصر در مورد پایبندی به صلح با اسرائیل و پاک کردن مصر از اسلام گرایان را به عنوان تمایل وی برای نزدیکی با رژیم صهیونیستی ارزیابی کردند./990/ب903/د
ارسال نظرات