۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۱۵۶۵۶

برپایی همایش بین‌المللی بازسازی نوار غزه در نروژ

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی بازسازی نوار غزه، دهم شهریورماه سال جاری در شهر «اسلو»، پایتخت نروژ برگزار می‌شود.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی بازسازی نوار غزه، دهم شهریورماه سال جاری در شهر «اسلو»، پایتخت نروژ برگزار می‌شود.

 

پیش‌بینی شده است که هزینه بازسازی نوار غزه به 6 میلیارد دلار برسد و آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی(آنروا) طی فراخوانی جمع‌آوری 187 میلیون دلار برای ارائه کمک‌های اضطراری به حدود 250 هزار آواره فلسطینی در نوار غزه راخواستار شده است.

 

محمد اشتیه، رییس شورای توسعه و بازسازی تشکیلات خودگردان فلسطین(بکدار) نیز اعلام کرد: فراهم‌کردن آب و برق برای ساکنان غزه و اسکان کسانی که خانه‌هایشان تخریب شده است، از نیازهای اضطراری مردم غزه است و پیش‌بینی شده که هزینه بازسازی نوار غزه به 6 میلیارد دلار برسد.

 

بنا به گفته مقامات فلسطینی تعدادی از کشورهای اروپایی به فراخوان نروژ برای برگزاری همایش بازسازی غزه در اسلو پاسخ مثبت داده‌اند.

 

پی یر کرنبول، کمیسر ارشد آنروا طی کنفرانسی مطبوعاتی در شهر «امان»، پایتخت اردن اظهار کرد: بسیار امیدواریم که آتش‌بس جدید بین اسرائیل و حماس پایانی حقیقی به کشته و مجروح‌شدن فلسطینیان در غزه که هفته‌های اخیر شاهدآن بوده‌ایم، باشد.

 

وی در پایان، بمباران مدارس وابسته به آنروا در غزه از سوی اسرائیل را بیانگر نقض قوانین بین‌المللی دانست و گفت: ما مسؤول اتخاذ تصمیماتی در این باره نیستیم و تصمیم در این زمینه باید به جامعه بین‌الملل واگذار شود./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات