۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۱۵۷۶۰
عالم اهل سنت لبنانی:

وهابیت با دلارهای نفت عربستان درصدد مخدوش ساختن اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عالم اهل سنت لبنانی با انتقاد شدید از اندیشه‌های وهابیت و لطمه بزرگ آن به وجهه جهان اسلام، گفت: اسرائیل و آمریکا تلاش دارند مقاومت اسلامی را به عنوان امتداد داعش و سایر گروه‌های تروریستی معرفی کنند.
ماهر حمود، از علماي اهل سنت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، امام جمعه مسجد قدس صیدا لبنان در مطلبی که امروز در پایگاه خبری المنار لبنان منتشر کرد، با بیان اینکه اشتباهات استراتژیک برخی جریان‌های سیاسی، وضعیت این کشور را به سوی تشنج و بحران سوق داده است، گفت: اختلاف نظرها درباره بحران سوریه تاثیر منفی بر لبنان گذاشت و باوجود اینکه برخی اعتقاد داشتند انقلابی مردمی در حال وقوع است اما با مرور زمان مشخص شد که توطئه‌ای در راستای تضعیف سوریه طراحی شده است.
 

وی اقدامات گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه که به کشتار هزاران تن از مردم بی‌گناه انجامید را گواهی روشن بر وجود طرحی برای ایجاد فتنه در منطقه عنوان کرد و بیان داشت: باوجود این همه دلیل، چگونه برخی همچنان معتقدند سوریه شاهد انقلابی مردمی است.

 

این عالم اهل سنت لبنانی با رد برخی ادعاها مبنی بر تاثیر منفی حزب الله لبنان در افزایش تروریسم و تندروی در منطقه، خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی بیش از همگان از خطر جریان‌های تکفیری آگاه بوده و به مقابله با آنان پرداخت که این امر لبنان را از گزند گروه‌های تکفیری مصون داشت.

 

شیخ ماهر حمود خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها با اتکا به  اندیشه‌های تندرو وهابیت و دلارهای نفتی عربستان سعودی ساحت مقدس اسلام را مورد خدشه قرار داده‌ و با قتل و کشتار اقلیت‌های دینی در عراق و سایر کشورهای منطقه وجهه اسلام را تخریب کردند.

 

وی با رد هرگونه ارتباط بین اندیشه معتدل اهل سنت و اندیشه‌های افراطی وهابیت، تصریح کرد: وهابیت در پی معرفی اهل سنت به همه جهان از خلال اندیشه‌های گمراه کننده خود است. اندیشه‌هایی که مبتنی بر عدم توجه به امور عقلی و پایبندی به بدعت‌هایی است که جهان اسلام را متحجر نشان می‌دهد.

 

شیخ ماهر حمود با انتقاد از برخی جریان‌های سیاسی در لبنان از قبیل 14 مارس که همه تلاش خود را برای حمله نظامی آمریکا به سوریه انجام دادند، گفت: این جریان سیاسی درحالی حضور نظامی حزب الله در سوریه برای مقابله با تکفیری‌ها را محکوم می‌کرد که خود همواره خواستار براندازی دولت بشار اسد از سوی اوباما بود.

 

وی تصریح کرد: افزایش اقدامات تروریستی در لبنان و عراق همزمان با تجاوز رژیم صهیونیستی با این هدف دنبال می‌شود که آمریکا و اسرائیل، نیروهای مقاومت اسلامی در فلسطین را امتداد داعش و سایر گروه‌‎های تروریستی معرفی کنند./983/ب902/د

ارسال نظرات