۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۱۵۷۷۴
آیت الله مهمان نواز:

رسانه‌ها دقت کنند اخبارشان ریشه در تفکرات دشمن نداشته باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خبرنگاران و رسانه ها باید دقت داشته باشند که اخبار آنها خدای ناکرده ریشه در تفکرات و اهداف دشمنان اسلام و نظام اسلامی نداشته باشد.
آيت الله مهمان نواز - ديدار با اعضاي خانه مطبوعات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری عصر شنبه در دیدار اعضای خانه مطبوعات خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به اهمیت و حساسیت کار رسانه ای و خبری، اظهار داشت: انتشار اخبار کذب و غیرمستند مردم و جامعه را به انحراف می کشاند.

 

وی اضافه کرد: اگر رسانه ها اخباری فاقد ارزش که اطلاع و آگاهی چندانی نیز از صحت و سقم آنها ندارند؛ منتشر کنند در واقع به نفع دشمنان فعالیت کرده اند.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: خبرنگاران هنگامی که از موضوعی مطلع می شوند می باید پیش از انتشار خبر نسبت به درستی آن اطمینان حاصل کرده و آن گاه نسبت به انتشار آن اقدام کنند تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود.

 

وی اضافه کرد: همچنین رسانه ها باید در مورد اخباری که قصد انتشار آن را دارند؛ دقت و تأمل کنند تا این اخبار ناخواسته ریشه در افکار دشمن نداشته باشند و اهداف آنها را پیاده نکنند.

 

امام جمعه سابق بجنورد همچنین به داشتن صداقت از سوی اهالی رسانه و خبرنگاران تأکید کرد و افزود: رسانه ها باید در انتشار اخبار صلاح جامعه و نظام اسلامی را در نظر بگیرند و صرفا با توجیه درستی اخبار، مواردی که به زیان جامعه اسلامی است؛ را منتشر نکنند.

 

وی با یادآوری نقش خبرنگاران و رسانه ها در آرامش و امنیت روانی جامعه اظهار داشت: اهالی رسانه باید سعی کنند فعالیت و قلم زدن های آنها منطبق بر آموزه های اسلامی باشد چرا که در این صورت نوشته و اثر آنها می تواند نقش مؤثری در اصلاح جامعه و حرکت به سوی تعالی داشته باشد.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به شهادت رساندن و زخمی کردن چندین هزار نفر از زنان و کودکان بی گناه فلسطینی، افزود: اکنون همه مردم دنیا حتی آنهایی که مسلمان نیز نیستند؛ به مظلومیت مردم غزه پی برده اند.

 

به گفته آیت الله مهمان نواز مردم غزه با تمام توان در برابر مزدوران صهیونیستی مقاومت کردند و با این مقاومت مظلومانه همه دنیا در حمایت از مردم غزه به پا خواست.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه مردم دنیا برای کمک رسانی به مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند و با تبعیت از نظام جمهوری اسلامی سعی می کنند آلام و دردهای مردم ستمدیده این منطقه را کاهش دهند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات