۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۱۵۸۱۹
رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهر ری:

فعالیت‌های فرهنگی سرلوحه کار حضرت عبدالعظیم برای مبارزه با خلفای ظالم بود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهر ری گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همانند بسیاری از فرزندان ائمه و امامزادگان با حکام ظالم هم عصر خود به مبارزه می پرداختند اما مبارزه ایشان بیشتر از طریق فعالیت‌های فرهنگی و رهنمودهای روشنگرانه بود.
حجت الاسلام صادقي کيا

حجت‌الاسلام ذاکر صادقی کیا رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرری  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اظهار کرد: مردم شهرستان ری افتخار دارند که در سایه وجود حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) زندگی کرده و آن حضرت را ولی نعمت خود دانسته، از برکات و نورانیت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و دیگر امامزادگان همجوار ایشان بهره مند می شوند.

 

وی افزود: از حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) معارف و احادیث زیادی نقل شده که شیعیان و دوستداران پیامبر و اهل بیت(ع) از این منابع نورانی استفاده لازم را می برند.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرری درباره زندگی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عنوان کرد: ایشان در شهر مقدس مدینه متولد و به چهار واسطه ازنوادگان امام حسن مجتبی(ع) بوده که مدت 79 سال عمر با برکت داشتند.

 

حجت الاسلام صادقی کیا بیان کرد: ایشان دوران امامت چهار امام معصوم، امام موسی بن جعفر(ع) ، امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) را درک کرده از محضر مبارک  ائمه معصومان(ع) استفاده برده و احادیث فراوانی را به نقل از آنها بیان کرده که در کتابهای علما و شیعه به ثبت و ضبط رسیده است.

 

وی گفت: درباره منزلت و عظمت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نقل شده که شخصی از اهالی ری به زیارت امام هادی(ع) نائل می شود و امام به ایشان می فرمایند اگر قبر عبدالعظیم حسنی(ع) را در ری زیارت کنی مانند کسی هستی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده باشد.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهر ری اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همانند بسیاری از فرزندان ائمه و امامزادگان با حکام ظالم هم عصر خود به مبارزه می پرداختند اما مبارزه ایشان بیشتر از طریق فعالیتهای فرهنگی و رهنمودهای روشنگرانه بود.

 

حجت الاسلام صادقی کیا درباره الگوی رفتاری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای شیعیان بیان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در میان شیعیان شهر ری بسیار ارجمند بودند زیرا ایشان در مسائل دینی و دنیوی مرکزی بودند که علاقه مندان از مشورت و راهنمایی او استفاده کرده و محرومان، فقرا و مسکینان مورد حمایت ایشان قرار گرفته و از وجود پربرکت او کمک دریافت می کردند.

 

وی ابراز کرد: جضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در یکی از برهه های زمانی که دیدار امام هادی(ع) از جانب خلیفه ممنوع شده بود با تمام تلاش خود را به محضر امام هادی(ع) رساندند و زمانی که ماموران باخبر شدند سبب شد تا از مدینه مهاجرت کرده و تحت تعقیب قرار گرفته و به سمت شهر ری مهاجرت کنند.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهر ری عنوان کرد: امروز و در طول تاریخ مؤمنان و شیعیان با زیارت مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری از برکات و کرامات ایشان استفاده و بهره برده اند که در برخی کتب علمای شیعه مشاهده شده است.

 

حجت الاسلام صادقی کیا بیان داشت: در حدیثی  حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای اراتمندان خاندان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به نقل از امام رضا می فرمایند: ای عبدالعظیم سلام مرا به دوستانم برسان و به آنان بگو که شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستگویی، امانتداری، سکوت، ترک مجادله در کارهای بیهوده، دیدار از همدیگر و توجه به یکدیگر دستور بده چرا که اینها مایه نزدیک شدن به من است.

 

وی اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در 15 شوال سال 252 در شهر ری از دنیا رفت و به قولی اذعان شده که ایشان به مرگ طبیعی از دنیا نرفته و ممکن است به دلیل اینکه تحت تعقیب حکومت وقت بوده او را به شهادت رسانده باشند.

 

این مقام مسؤول گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نماینده امام هادی(ع) در شهر بودند، ایشان با پیروی از ائمه معصومان(ع) در راستای بیان اسلام واقعی و معارف اهل بیت(ع) از تفرقه و اختلاف جلوگیری کرده و اجازه می دادند تا همه فرقه های از علم او استفاده کرده و به دین مبین اسلام هدایت شوند.

 

حجت الاسلام صادقی کیا در پایان گفت: در تاریخ شیعه از ائمه معصومان(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) علما و بزرگان شیعه رفتارهای افراطی که باعث صدمات به اسلام شود دیده نشده و هیچ مجوزی از جانب آنها مبنی بر خونریزی برای مسلمانان و غیر شیعه صادر نشده است./9668/ت302/ب4

ارسال نظرات