۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۱۶۰۲۲
یکی از علمای کربلا خواستار شد؛

آغاز انتفاضه ملی و همه جانبه علیه داعش

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق آغاز انتفاضه ملی و همه جانبه علیه داعش را خواستار شد و نسبت به کوتاهی در این زمینه هشدار داد.
آيت الله محمد تقي مدرسي از علماي کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در پیامی بر لزوم فعال سازی فتوای مراجع تقلید و انتفاضه ملی برای شکست گروه تروریستی داعش و حامیان آن تأکید کرد.

 

در این پیام آمده است: ملت عراق ولایتمداری خود را به اثبات رسانده و هم اکنون نوبت علما، سیاستمداران، بازرگانان و فعالان رسانه است که شایستگی خود را برای رهبری بر این ملت نشان دهند.

 

وی افزود: علما باید فتوای مراجع تقلید که کشتی نجات در اقیانوس بحران به شمار می آیند را فعال سازند و در این راستا به تشکیل کمیته هایی با حضور افرادی که بر احکام شرعی تسلط دارند، اقدام کنند.

 

آیت الله مدرسی در بیان وظایف سیاستمداران نیز گفت: سیاستمداران باید خود را در این جنگ که عراق را تهدید کرده و از فاجعه بشری خبر می  دهد، سرباز بدانند و از هیچ تلاشی برای استفاده از این موج نیروهای مردمی و تبدیل آنان به تشکیلات جهادی منظم دریغ نکنند.

 

این عالم عراقی ادامه داد: همه خاک عراق باید به صحنه ای برای آموزش نظامی و مواضع قهرمانان و شجاعان مبدل شود. ثروت های این کشور نیز باید در خدمت دفاع از ملت قرار گیرد.

 

وی درباره وظیفه بازرگانان و فعالان رسانه نیز تصریح کرد: فعالان رسانه باید قلم های خود را در راه بسیج امت، وحدت ملت و افزایش عزم و اراده آنان برای دفاع از مقدسات و وطن بکار گیرند. بازرگانان و ثروتمندان نیز از هیچ حمایتی از مجاهدان و فراهم کردن تجهیزات دفاعی دریغ نکنند.

 

آیت الله مدرسی خاطر نشان ساخت: برادران گرامی؛ هر آنکه امروز در جنگ با داعش کوتاهی کند از سرکش به شمار می آید و رضایت خود را از عملکرد این گروه اعلام کرده است. برای کسی که در کشور امام حسین(ع) زندگی می کند و خود را یار امام می داند به شدت سخت است که نامش در میان سرکشان قرار گیرد.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: ما باید انتقاضه ملی و همه جانبه ای را به وجود آورده و همه تلاش های خود را در یک راستا که پیروزی بر دشمن و تروریسم است، متوجه کنیم./980/ب901/د

ارسال نظرات