۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۱۶۰۲۸
امام جمعه برج البراجنه بیروت:

همکاری اهل سنت و شیعیان دژی دربرابر تندروی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برج البراجنه بیروت، همکاری شیعیان و اهل سنت را دژی در برابر تندروی و افراط در جهان اسلام برشمرد و گفت: مسیحیان و مسلمانان نیز جبهه‌ای مستحکمی را در برابر گروه‌های تکفیری تشکیل دهند.
شيخ احمد قبلان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در مراسمی که امروز در  منطقه رماسا برگزار شد با تاکید بر لزوم حفظ حقوق ملت‌های مسلمان و مقابله با نفی ارزش‌های دینی از سوی گروه‌های تکفیری، گفت: برخی با اجرای سیاست‌های ظالمانه، کشورهای اسلامی را به سمت فقر و گرسنگی و آشوب سوق داده‌اند که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.
 
وی هرگونه طرحی را برای ضربه به ارتش لبنان محکوم به شکست خواند و اظهار داشت: ارتش لبنان نباید با امضای توافقنامه هایی برای آزادسازی سربازان خود از دست تکفیری‌ها، گروه‌های تروریستی را به رسمیت شناسد چرا که این امر در نهایت سبب از بین رفتن هیبت و صلابت ارتش می‌شود.
 
این عالم لبنانی بر لزوم تجدید نظر در اولویت‌های ملی لبنان برای آینده این کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به جدی شدن خطر تکفیری‌ها برای همه طوایف، مسلمانان و مسیحیان باید جبهه مستحکمی را در برابر تکفیری‌ها تشکیل دهند. از سوی دیگر تعاون اهل سنت و شیعیان می‌تواند به دژی دربرابر تندروی و افراط در جهان اسلام تبدیل شود.
 
وی خاطرنشان کرد: قتل عام مردم مسلمان در لبنان، عراق، سوریه و فلسطین درد بزرگی برای جهان اسلام است و مقابله با تجاوزگری صهیونیست‌ها و گروه‌های تکفیری نیازمند مقاومتی جانانه است که در برخی از کشورها ما شاهد مثمر ثمر بخش بودن این استراتژی بوده‌ایم./983/ب903/د
ارسال نظرات