۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۱۶۰۳۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد:

ضرورت بازگشت مبلغان شهرستانی حوزه علمیه قم به مناطق خود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر افزایش تعداد مبلغان در آذربایجان غربی، گفت: مبلغان هر شهرستان که در قم ساکن هستند برای امر تبلیغ و تهذیب به استان‌های خود دعوت شوند.
ديدار معاونان تبليغ و تهذيب حوزه با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه عصر امروز در جلسه ای با معاونان تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه شهرستان های استان با اشاره به اهمیت تبلیغ و جایگاه مبلغان، اظهار داشت: مبلغان نباید در طول مدت تبلیغ انگیزه خود را نسبت به تبلیغ از دست داده و امورات برای آن ها عادی شود.

 

وی افزود: از صدر اسلام پیامبران امر تبلیغ را بر عهده داشتند که امروزه مبلغان و روحانیان این مسؤولیت را بر عهده دارند.

 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مبلغان جایگاه خود را بشناسند، تصریح کرد: مبلغان باید خداوند را شاکر باشند که توفیق ادامه دادن راه انبیای الهی را شامل حال آن ها کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: آذربایجان غربی به لحاظ همجواری با سه کشور در خط مقدم تهاجمات فرهنگی قرار دارد و در برخی از مناطق به دلیل فرقه نشین بودن آسیب پذیر است که باید تلاش کرد تا با جذب نیروهای جدید بتوان این آسیب ها را کاهش داد. 

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر افزایش تعداد مبلغان در آذربایجان غربی اظهار داشت: باید نیرو های با انگیزه، کارآمد و باسواد را شناسایی کرده و به استان دعوت کنید؛ آذربایجان غربی نیاز بسیاری به مبلغان دارد و هر چه تعداد مبلغان در استان افزایش یابد به اهداف فرهنگی و اجتماعی نزدیک تر می شویم.

 

وی اضافه کرد: مبلغان هر شهرستان که در قم ساکن هستند برا ی امر تبلیغ و تهذیب به استان دعوت شوند.

 

امام جمعه ارومیه ایجاد زمینه مناسب برای جذب روحانی و مبلغ در استان را از معاونان حوزه‌های علمیه خواستار شد و گفت: باید برای این کار همه تلاش کنیم و برای جذب روحانی تا قم برویم تا امر تبلیغ دین به همه مردم در سطح استان برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی مبلغان را به گسترش دین در فضای عمومی جامعه توصیه کرد و افزود: با حضور مبلغان مجرب دین را در فضای جامعه نظیر روستا، شهر، محله و منطقه گسترش دهید تا معنویت در آنجا حاکم شود.

 

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص)، افزود: باید جوانان را درک کنید و در مدارس حضور داشته باشید در حالی که حضور در مدارس موجب فراموشی مساجد نشود.

 

در ادامه جلسه معاونان تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه شهرستان‌ها سوال های خود را در خصوص خانه عالم، مدارس امین و ... مطرح کردند و با بهره گیری از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان ابراز کردند نواقصات کاری خود را به زودی جبران کرده و در جهت تقویت مدارس امین با تمام توان تلاش کنند./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات