۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۱۶۰۵۵
حجت الاسلام زمانی:

مردم تهران حضرت عبدالعظیم حسنی را پناهگاه معنوی خود می دانند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زمانی گفت: امروز که شبهات فراوانی از سوی دشمنان مطرح می شود به طور قطع شیعیان باید مسائل دینی خود را با افراد متخصص شناخته شده مطرح کنند، حضرت عبدالعظیم حسنی با اینکه در دین خود بسیار عالم بود آن را با امام هادی مطرح می کنند تا اگر اشکالی در دین او هست برطرف نماید.
مراسم شب شهادت حضرت عبدالعظيم حسني(ع) در شهر ري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زمانی در مراسم بزرگداشت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که شب گذشته در حرم ایشان در شهرری برگزار شد اظهار داشت: مرحوم شیخ صدوق در کتاب الاخبار خود درباره حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نقل کرده این همه فضل و کرامات برای امامزاده بزرگوار حضرت سیدالکریم به وجود آمده به این دلیل بوده که ایشان به محضر امام هادی(ع) رسیده دین و اعتقادات خود را به امام خود عرضه کرده تا اگر تایید شد ادامه داده و اگر اشکال و مسائله ای داشت برطرف کند.

وی افزود: امام هادی(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می فرمایند مطالب خود را بیان کند و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان نخستین مطلب از توحید و خداشناسی آغاز کرده و می فرمایند خدای سبحان مصور کل شیء است، اگر امروز 7میلیارد و 500 میلیون نفر جمعیت دنیا دارای چهره های متفاوت هستند کار حضرت حق است تا انسان ها یکدیگر را بشناسند.

حجت الاسلام زمانی عنوان کرد: در مرحله ای دیگر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در باب نبوت به پیامبری حضرت محمد(ص) و امامت تک تک امامان از امیر المومنین(ع) تا امام هادی و بعد از ایشان امام حسن عسگری(ع) و امام زمان(ع) اعتراف کرده و درباره امام زمان(ع) نکاتی را مطرح می کنند، امام هادی(ع) درمقابل این اعترافات می فرمایند: ای عبدالعظیم آنچه مطرح کردید دین من و پداران من است، امام در حق حضرت دعا می کنند تا بر این معیارهای اعتقادی باقی بمانند.

ایشان ابراز کردند: امروز که شبهات فراوانی از سوی دشمنان و دوستان نادان مطرح می شود به طور قطع شیعیان باید مسائل دینی خود را با افراد متخصص شناخته شده مطرح کنند. حضرت عبدالعظیم حسنی با اینکه در دین خود بسیار عالم بود آن را با امام هادی مطرح می کنند تا اگر اشکالی در دین او هست برطرف نماید.

حجت الاسلام زمانی بیان داشت: درروایتی آمده که ابوحماد رازی به محضر امام هادی در سامراء رسیده و در زمینه حلال و حرام از امام هادی(ع) سوالاتی را می پرسند وقتی تمام می شود امام(ع) به ابوحماد می فرمایند: ای ابو حماد اگر مشکل و سوالی در زمینه امور دینی برای شما ایجاد شد در ری با عبدالعظیم حسنی(ع) در میان بگذارید او به تمام سوالات شما پاسخ خواهد داد، و ازناحیه من به ایشان سلام برسانید.

وی عنوان کرد: بعد از امام حسین(ع) تا امام حسن عسگری(ع) هجرت امامزادگان به سمت ایران آغاز شده بود که حضرت عبدالعظیم حسنی نیز در سخت ترین شرایط سیاسی و اقتصادی به ایران مهاجرت می کنند.

حجت الاسلام زمانی اظهار کرد: ایشان در شهرری به صورت مخفیانه زندگی کرده روزها را روزه و شبها را نماز می خواندند و بسیار به زیارت حمزه بن موسی کاظم(ع) می رفتند تا ایشان را به شیعیان معرفی کنند ایشان با نوشتن نسخه های خطی قرآن کریم و دریافت دستمزد ناچیز امورات زندگی خود را اداره می کردند.

 ایشان تصریح کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری ملجا و پناه بسیاری از مردم است رجبعلی خیاط شبی در رویا حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را می بیند و به ایشان می فرمایند رمز اینکه مریض ها، گرفتارها و مشکل دار ها در زیر این قبه شما به خدا التجا پیدا کرده و به حاجات خود می رسند چیست؟ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می فرمایند: من از پول هایی که درقبال نسخه نویسی قرآن دریافت می کردم تلاش می کردم به فقرا و مستمندان کمک کنم.

حجت الاسلام زمان عنوان کرد: از حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روایات فراوانی در زمینه اخلاق و احکام شرعی نقل شده و شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یک شخصیت جهانی است بزرگان زیادی از علما و روحانیت در جوار حرم ایشان آرمیده اند خداوند به خاطر وجود ایشان برکات و عنایات فراوانی نسبت به شیعیان اطراف او دارد.

وی گفت: امروز در ایران علاوه بر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سایر امامزادگان 120 میلیون زائر دارند که مهد و کانون فرهنگ اسلامی شده اند مردم تهران و خارج از تهران جایگاه حضرت عبد العظیم حسنی(ع) را بزرگ بدارند، مرحوم آیت الله بهجت به مردم تهران و شهر ری می فرمایند شما در جوار گنج الهی هستید.

وی بیان داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در سال 259 هجری قمری در شهرری با غربت کامل از دنیا می روند، یکی از ساکنان ری و عبدالجبار صاحب باغی که هم اکنون مدفن حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است همزمان در خواب پیامبر(ص) را می بینند که به آنها می فرمایند: به زودی یکی از فرزندان من از در ری از دنیا می رود و در فلان باغ دفن می شود، عبدالجبار که صاحب باغ بوده این باغ را وقف حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و تمام کسانی که در آینده قرار است اینجا دفن شود می نماید. در زمان غسل دادن ازمیان لباس ایشان نوشته ای بیرون می آورند که در آن اذعان شده من ابوالقاسم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن حسن بن علی بن ابیطالب هستم، و این نشان دهنده این بود که نسب ایشان به چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می رسد، شعیان در شهرری از دور و نزدیک می آیند ایشان را با احترام فراوان غسل داده تشیع کرده و دفن می کنند.

حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: در حالات امام راحل گفته شده ایشان با اینکه ناراحتی قلبی داشتند زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را هیچ گاه از دست نمی دادند./9668/پ201/ب

ارسال نظرات