۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۱۶۱۱۰
همزمان با دهه کرامت؛

مراسم بزرگداشت امامزادگان شاخص در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری مراسم بزرگداشت امامزادگان شاخص خراسان جنوبی همزمان با دهه کرامت با هدف معرفی سیره این امامزادگان به عموم مردم خبرداد.
امام زاده جعفر بن موسي الکاظم(ع)

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که یکی از راهکارهای مهم برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در میان مردم معرفی سیره و روش اهل بیت و امامزادگان شاخص است، گفت: همزمان با دهه کرامت مراسم بزرگداشت امامزادگان شاخص خراسان جنوبی با هدف معرفی سیره زندگی آنها در خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که تاکنون پژوهش هدفمندی در سطح استان برای معرفی سیره امامزادگان شاخص صورت نگرفته است، گفت: معرفی سبک زندگی امامزادگان شاخص در خراسان جنوبی نیازمند برنامه ریزی هدفمند و همکاری هرچه پیشتر پژوهشگران با اداره اوقاف است زیرا اطلاعات چندان دقیقی از امامزادگان استان در دست نیست و بیشتر منابع مربوط به امامزادگان در هنگام بروز حوادث مختلف یا برای محافظت این بزرگواران در برابر دشمنان از بین رفته است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که پنجم ذی‌القعده، روز تجلیل از بقاع متبرکه نام گرفته است، افزود: معرفی امامزادگان شاخص در خراسان جنوبی با توجه به حس قرابتی که مردم استان به آنها دارند در ترویج اخلاقی حسنه اسلامی و سبک زندگی دینی نقش موثری خواهد داشت.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که مراسم محوری بزرگداشت امامزادگان استان با محوریت گرامیداشت امامزاده حسین‌بن‌موسی الکاظم(ع) در شهرستان طبس برگزار خواهد شد، گفت: در این همایش سعی شده سیره امامزادگان شاخص استان در قالب کتاب های کوچک در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد تا آنها ضمن آشنایی اجمالی با سیره امام زادگان شاخص خراسان جنوبی  بتوانند نکات شاخص زندگی این امام زادگان را به سایر مردم هم معرفی کنند.

 

وی با بیان این که در حاشیه این همایش نمایشگاه های عکس و کتاب هم برگزار خواهد شد، افزود: این همایش فرصتی خوبی را در اختیار سازمان اوقاف برای معرفی فرهنگ وقف و نیکوکاری قرار داده است زیرا یکی از ویژگی های شاخص امامزادگان خراسان جنوبی و سایر امامزادگان این است که این بزرگوران در زمینه وقف و بخشش اموال خود به انسان های نیازمند همواره در زمان و محل زندگی خود ممتاز بوده اند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که باید نهادهای فرهنگی استان در معرفی سیره امامزادگان و اهل بیت به مردم به ویژه نسل جوان پویا باشند، گفت: تا زمانی که یاد و سیره اهل بیت و امامزادگان در میان مردم زنده باشد به همان اندازه پایبندی مردم به اعتقادات دینی هم بیشتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که سازمان اوقاف با معرفی سیره امامزادگان استان به مبلغان سعی دارد در امر تبلیغ زندگی این امامزادگان در میان مردم از آنها استفاده کند، ادامه داد: تبلیغ گسترده سیره اهل بیت یکی از راهکارهای مهم برای نشر ابعاد مختلف سبک زندگی دینی و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات