۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۱۶۲۱۳
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

بقاع متبرکه محلی برای تقویت توحید و اعتقادات مردم است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که زیارت قبور ائمه اطهار(ع) و امامزادگان برای تقویت توحید است، گفت: بقاع متبرکه محلی برای تقویت توحید و اعتقادات مردم است.
آيت‌الله فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در مراسم غبار روبی ضریح مقدس آستان مقدس امامزاده سلطان علی بن امام محمدباقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، امامزادگان را کانون های محبت و مودت بین انسان ها دانست و گفت: این بزرگواران مأمن و ملجأ مردم هستند.

 

وی بر ضرورت استفاده معنوی مردم از بقاع متبرکه تأکید کرد و گفت: مردم عزیز ایران، شیعیان و مسلمانان نسبت به زیارت امامزادگان اهتمام داشته باشند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: زیارت مرقد منور پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومان(ع) در تقویت پایه‌های توحیدی انسان بسیار موثر است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که زیارت بقاع متبرکه نقش بسزایی در تقرب به خدا،‌ گسترش معنویت جامعه و رفع مشکلات اجتماعی و شخصی دارد، ابراز کرد: در روایات به این مسأله توصیه فراوان شده و مردم ما نیز تجربیات فراوانی در این زمینه دارند.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به این‌که امامزاده سلطان علی بن امام محمدباقر(ع) در جنگ با دشمنان اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند، تأکید کرد: مردم نباید از این امامزاده بزرگ غفلت کنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه اقدامات تکفیری‌ها در تخریب بارگاه ائمه بقیع را مورد توجه قرار داد و گفت: وهابیت تکفیری به دروغ به شیعه نسبت شرک می‌دهند در حالی که در تمام زیارت نامه ها به اذن خدا به زیارت آنها وارد می‌شویم و در زیارت هدفی جز تقرب به خدا نداریم.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)‌ با بیان این‌که مزور زائر و زیارت واقعی خدا است، اظهار کرد: شیعیان ائمه معصومان(ع) را وسیله‌ای برای زیارت واقعی و تقرب به خدا می‌دانند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که زیارت قبور ائمه اطهار(ع) و امامزادگان برای تقویت توحید است، افزود: وهابیت تکفیری برای این‌که به خیال خود شیعه ار از اصل خود منقطع کنند به تخریب قبور ائمه اطهار(ع) و امامزادگان می پردازند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: دشمنان بدانند با اعمال شنیع آنها میان شیعه و ائمه اطهار(ع) انقطاعی به وجود نمی‌آید و هیچ‌گاه نمی‌توانند بر شیعیان غلبه پیدا کنند.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که جوانان و مردم ما باید به این مراکز بیشتر توجه کنند،‌ گفت: بقاع متبرکه محلی برای تقویت توحید و اعتقادات است.

 

وی با اشاره به این‌که ائمه اطهار(ع) و فرزندان ایشان برای ترویج دین اسلام جان خود را فدا کردند، گفت: از این رو احیاء و تکریم ایشان برای همه واجب است.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد:‌ امامزاده سلطان علی بن امام محمدباقر(ع) در سن 32 سالگی به عنوان فرزند امام از مدینه برای ترویج دین به فین کاشان هجرت کردند و در این راه به شهادت نائل آمدند.

 

گفتنی است در این مراسم مضجع نورانی این امامزاده بزرگوار در فضایی آکنده از معنویت با حضور آیت‌الله فاضل لنکرانی، امام جمعه مشهد اردهال، جمعی از مسؤولان کاشان و اردهال و اعضای هیأت امنای امامزاده عظیم الشان با گلاب ناب محمدی(ص) شست و شو و عطرافشانی شد./927/پ202/ب4

ارسال نظرات