۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۱۶۲۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آتش جریان های تکفیری به زودی دامن حکام مرتجع منطقه را می گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، گفت: به زودی توطئه دشمنان اسلام در تشکیل و تقویت گروه های تکفیری به خود آنها باز می گردد و پول هایی که برخی کشورهای منطقه برای این گروه ها هزینه کردند؛ جهنم سوزانی برای حکام مرتجع این کشورها می شود.
حجت الاسلام يعقوبي - همايش علماي شيعه و سني شمال شرق كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی روز چهارشنبه در همایش بزرگ علمای شیعه و اهل سنت شمال شرق کشور که با عنوان «جهان اسلام، مکر تکفیر و راه های برون رفت از آن» به میزبانی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام در طول تاریخ از هیچ تلاشی برای ایستادن در مقابل جبهه حق کوتاهی نکردند اما با وجود تلاش های مذبوحانه آنها، وعده الهی بازگشت مکر و کید دشمنان به خود آنها، عملی شد.

 

وی اضافه کرد: امروز نیز برخی کشورها علیه اسلام اقدام به تشکیل و تقویت گروه های انحرافی و تکفیری کرده اند و از نظر سیاسی و اقتصادی آنها را مورد حمایت خود قرار می دهند درحالی که نمی دانند به زودی آتش این گروه های انحرافی دامن خود آنها را نیز می گیرد.

 

به گفته امام جمعه بجنورد به زودی توطئه دشمنان اسلام در تشکیل و تقویت گروه های تکفیری به خود آنها باز می گردد و پول هایی که برخی کشورهای منطقه برای این گروه ها هزینه کردند؛ جهنم سوزانی برای حکام مرتجع این کشورها می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اما با این وجود مسلمانان در برابر این جریان های تکفیری وظیفه دارند و نباید با انفعال خود زمینه را برای یکه تازی آنها فراهم کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی با بیان این که توطئه جریان های تکفیری که با نام های مختلف القاعده، النصره، داعش و ... فعالیت می کنند به وسیله دو اقدام مسلمانان خنثی می شوند، تصریح کرد: گام نخست برای خنثی سازی توطئه جریان های تکفیری تقویت معنویت و اقدام دوم پایداری و مقاومت است.

 

وی اضافه کرد: همان گونه که در غزه شاهد مقاومت همه جانبه مسلمانان علیه صهیونیسم و حامیان وی بودیم؛ باید سایر ملت های مسلمان نیز در برابر دشمنان درونی و بیرونی اسلام مقاومت کنند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بسیج جهان اسلام اندک اندک تشکیل می شود و در حال حاضر در سوریه 100 هزار بسیجی و در لبنان و فلسطین نیز ده ها هزار بسیجی مسلمان علیه دشمنان اسلام در حال نبرد هستند که لازم است این جریان تقویت و مستحکم شود.

 

وی با اشاره به این که در عراق نیز بسیج مردمی برای مقابله با جریان داعش تشکیل شده است، افزود: اگر بسیج امت های اسلامی شکل گیرد دیگر هیچ نیرویی در دنیا توان آسیب رساندن به مردم سرزمین های اسلامی را نخواهد داشت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که موضع گیری ها و فتواهای گروه های تکفیری مدعی مسلمانی استعمارپسند و در جهت اهداف دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: این متحجران که علامت اسلام و مسلمانی دارند در واقع تیشه به ریشه اسلام می زنند چرا که همانند موریانه درخت اسلام را از داخل مورد هجوم قرار می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در حال حاضر دنیای اسلام گرفتار سه آفت عابدین و افراد دین دار ناآگاه، عالمان فریب خورده و رهبران ستمکار است.

 

به گفته وی باید مسلمانان و علمای اسلام اعم از شیعه و سنی در برابر این سه آفت به پا خیزند و نگذارند این گروه ها با میدان داری خود، اسلام واقعی را از بین برده و اسلامی آمریکایی را جایگزین آن کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات