۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۱۶۴۸۳
خطیب جمعه بصره:

صفحه اختلافات سیاسی با تلاش مرجعیت بسته شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بصره، پایان اختلافات سیاسی و انتخاب نخست وزیر را حاصل تلاش‎های گسترده حضرت آیت الله سیستانی دانست.
شيخ محمد فلک المالکي نماينده حضرت آيت الله سيستاني در بصره

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک المالکی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره، حیدر العبادی را به تشکیل سریع کابینه با استفاده از افراد توانا و مخلص دعوت کرد و گفت: صفحه اختلافات سیاسی با تلاش های بزرگ مرجعیت دینی بسته شد تا نخست وزیر جدید تعین شود. از نخست وزیر می خواهیم کابینه را با استفاده از افرادی که توانایی حمل این مسؤولیت سنگین را داشته باشند و بتوانند بهترین خدمات را به فرزندان ملت ارائه کنند، تشکیل دهد.

 

وی افزود: در دوره گذشته شاهد پسرفت بزرگ اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و غیره در کشور بودیم و احزاب سیاسی نیز شرکت های شکست خورده را مامور پروژه های اقتصادی کردند. دولت جدید باید با مفسدان مبارزه کرده و با آنها با مشت آهنین برخورد کند.

 

حجت الاسلام مالکی از عملکرد دولت گذشته انتقاد کرد و اظهار داشت: عراق در سال های گذشته و پس از سرنگونی نظام دیکتاتور با مشکلات و مصائب فراوانی به دلیل عملکرد بسیار نامطلوب در اداره کشور مواجه شد.

 

خطیب جمعه بصره ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل ناکامی دولت های گذشته، تمجید مردم از مسؤولان و مدح و ثنای آنان بود به گونه ای که مسؤولان وظیفه خود را به فراموشی سپرده و هزینه های زیادی بر کشور تحمیل می کردند.

 

وی شهروندان را از این عادت ناپسند برحذر داشت و آنان را به مطالبه حقوق از دست رفته خود دعوت کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات