۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۱۶۴۸۷
در سالروز استقلال بحرین؛

تظاهرات بزرگ انقلابیان بحرینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ انقلابیان بحرینی در سالروز استقلال این کشور به خیابان‎ها آمده و تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند.
انقلاب بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها هزار تن از شهروندان بحرین در راهپیمایی روز جمعه به مناسبت چهل و سومین سالروز استقلال این کشور در منامه به خیابان ها آمده و خواستار استقلال سیاسی بحرین شدند.

 

تظاهرکنندگان که به فراخوان جمعیت های معارض به خیابان ها آمده بودند، تأکید کردند که قانون اساسی جدید که بتواند آینده سیاسی را بر خلاف بحران های کنونی تأمین کند، باید به صورت آزادانه از سوی ملت تدوین شود.

 

آنان همچنین نسبت به وضع کنونی مبتنی بر بازداشت شهروندان، حملات سرکوب گرانه، مجازات دسته جمعی، فقدان آزادی و نبود دولت و سازمان های دولتی واقعی به شدت اعتراض کردند.

 

معارضان آل خلیفه، بحران اقتصادی و بسیح طایفه ای از سوی نظام که به فرار شهروندان از کشور و بی اعتمادی مردم به دولت انجامیده را نتیجه بحران سیاسی دانسته و خاطر نشان ساختند که این کشور بدون راه حل سیاسی و تدوین قانون اساسی از سوی ملت به پایان نمی رسد.

 

تظاهرکنندگان با اشاره به اینکه ملت باید منبع قدرت باشد، انتخاب دولت و پارلمان با صلاحیت های کامل بر اساس انتخابات پاک و عادلانه و تشکیل قوه قضاییه مستقل و بی طرف را خواسته انقلابیان عنوان کردند.

 

آنان همچنین تأکید کردند که انقلاب مردمی هیچ گاه متوقف نخواهد شد مگر اینکه مطالبات مشروع و عادلانه مردم محقق شود./980/ب902/د

ارسال نظرات