۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۱۶۶۷۶
روحانی آزاده:

جنگ را در اوج تحریم‌ها و با مدیریت جهادی پیروز شدیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عالی از آزادگان دوران دفاع مقدس، گفت: ما جنگ را در اوج تحریم ها و با کمترین امکانات و با مدیریت جهادی و عزم ملی پیروز شدیم.
حجت الاسلام عالي استاد اخلاق حوزه علميه تبريز

حجت الاسلام مهدی عالی، آزاده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان ترتیب یافت، اظهار داشت: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از راه‌های مختلف برای براندازی نظام اسلامی ایران تلاش کردند که در نهایت جنگ نیابتی علیه ایران را آغاز کردند.

 


وی با بیان این‌که ملت ایران با دستانی خالی مقابل دشمن تا بن دندان مسلح به دفاع از مرزهای کشور پرداخت، خاطرنشان کرد: یادم نمی رود دوره غواصی را در بهمن ماه نصف شب در منطقه عملیاتی بستان آموزش می دیدیم. شهید مهدی باکری به ما می‌گفت: تو را به خدا مواظب این لباس ها و تجهیزات غواصی باشید اینها را با چند واسطه از سوریه تهیه کرده ایم.

 


این رزمنده دوران دفاع مقدس با تأکید بر این‌که ما جنگ را در اوج تحریم ها و با کمترین امکانات و با مدیریت جهادی و عزم ملی پیروز شدیم، تصریح کرد: هنوز جنگ تمام نشده، امروز در عرصه های اقتصادی و فرهنگی دشمنان هجمه‌ای بی سابقه علیه نظام اسلامی ایران آغاز کرده اند که باید با مدیریت جهادی و عزم ملی توطئه استکبار را خنثی کنیم.

 


استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد: وقتی امام خمینی (ره) فرمودند؛ آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، این یک سخن تاریخی یک بلوف سیاسی نبود، بلکه یقین داشتن به عظمت خداست. اما در مقابل افراد ترسو و سازشگر که به عظمت خدا ایمان ندارند، در آن دوران نسبت به این سخن امام راحل خرده گرفتند.

 


حجت‎الاسلام عالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیت در سال‎های قبل و بعداز انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس در دو محور اساسی تبلیغ، روشنگری و نیز رزمی ـ تبلیغی فعالیت می‌کرده و عمده وظیفه آنان تنها صرف تبلیغ نبود؛ بلکه در کنار آن خودشان هم شهادت‌طلبانه پیشتاز و پیشرو خط مقدم جبهه‎‏ها بودند.

 


وی افزود: براساس آمار اعلام شده 5 هزار شهید روحانی و طلبه در سطح کشور و 141 شهید روحانی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که این تعداد شهید در مقایسه با تعداد شهدای دیگر اقشار جامعه چند برابر است، این نشان می دهد که روحانیت نه در کلام بلکه در عمل مدافع نظام اسلامی ایران بوده و است.

 


این آزاده دوران دفاع مقدس با بیان این‌که در حال حاضر قصد دشمنان در تهاجم فرهنگی، ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت است، ادامه داد: باید متولیان فرهنگی و حوزوی، با نگرش ولایی و مهندسی فرهنگی و البته مطالعات گسترده برای مقابله با ترفندهای رسانه ای و عقیدتی دشمنان، عالمانه، اخلاق‌مدار و آگاه به علم روز حرکت کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات