۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۱۶۷۰۹
تحلیلگر نیویورک تایمز:

اوباما بزرگترین دشمن آزادی رسانه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر اوباما را بزرگترین دشمن آزادی رسانه‌‌ها خواند.
روزنامه‌نگار مشهور آمريکايي و برنده جايزه پوليتزر

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به انتقاد شدید از رویکرد رسانه‌ای دولت اوباما پرداخته و حادثه بازداشت دو خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست و هافینگتون‌پست در جریان اعتراضات صورت گرفته در شهر فرگوسن به کشته شدن نوجوان 18 ساله سیاه‌پوست را تلاشی برای ممانعت از فراگیر شدن موضوع عنوان کرده است.

 

نیویورک تایمز در گزارش خود به نقل از جیمز رایزن خبرنگار مشهور آمریکایی و برنده جایزه پولیتز می‌نویسد: عملکرد اوباما سرشار از ریاکاری و فریب‌کاری است. بسیاری مردم هنوز نمی‌توانند باور کنند که اوباما به دنبال سرکوب خبرنگاران و اصحاب رسانه است. اما واقعیت نشان می‌دهد که وی قصدی جز خفه کردن صدای خبرنگاران ندارد. وی بزرگترین دشمن آزادی رسانه‌ها در عصر حاضر است.

 

کشته شدن نوجوان سیاه‌پوست 18 ساله در فرگوسن خشم رنگین‌پوستان این منطقه را به اوج رساند. مردمی که از عملکرد نژادپرستانه مقامات پلیس به سطوح آمده بودند به خیابان‌ها ریخته و فریاد عدالت برای مایکل سر دادند. با این حال پلیس در ادامه رویه خشونت‌آمیز خود با گاز اشک‌آور به مردم حمله کرده و ده‌ها نفر را بازداشت کرد. همه این‌ها در شرایطی در جریان بود که اوباما تعطیلات تابستانی خود را در یکی از مناطق ییلاقی سپری می‌کرد.

 

انتشار خبر بازداشت دو خبرنگار آمریکایی اوباما را به واکنش واداشت. اوباما در موضعی رسانه‌ای اعلام کرد که در آمریکا هیچ کس نباید خبرنگارانی که صرفا به وظیفه خود یعنی پوشش اخبار می‌پزدازند را دستگیر کند. با این حال این سخنان نمی‌تواند واقعیات را پنهان کند./982/د101/ک

 

ارسال نظرات