۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۱۶۷۱۷
استاد حوزه علمیه بابل:

انتصاب افراد به چهره های سیاسی نباید مانع رسیدگی به پرونده قضایی آنها شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، آسیب سیاسی شدن روند قضایی پرونده ها را به حاشیه رفتن اصل موضوع بیان کرد و گفت: برخی رسانه ها و جریانات سیاسی می خواهند تا با حاشیه سازی در پرونده های قضایی آن را از مسیر طبیعى خود خارج کنند، به همین دلیل هوشمندى قوه قضاییه مى‏تواند نقشه شوم این افراد را نقش بر آب کنند.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با تقدیر از جدیت دستگاه قضایی برای مقایبه با برخی پرونده های خاص به خصوص فساد اقتصادی گفت: سلسله دادگاه‏هاى برگزار شده از سوی قوه قضاییه با هدف مبارزه با فسادهاى اقتصادى را به فال نیک مى‏گیریم زیرا امیدهاى بسیارى را در افکار عمومى جهت مبارزه قاطع با مفسدان و متجاوزان به اموال عمومى و بیت المال ایجاد کرده است.

 

وی ادامه مقابله و جدیت در برخورد با تخلفات را از سوی دستگاه قضایی خواستار شد و افزود: مبارزه با فساد اقتصادى باید تبدیل به یک فرآیند مستمر در دستگاه قضا شود و اگر این مهم با جدیت دنبال شود نقش مهمى در پیشگیرى از جرایم اقتصادى و تأمین حقوق پایمال‏ شده مردم و بازگشت بیت‏المال به صاحبان اصلى ایفا خواهد کرد.

 

امام جمعه گتاب بابل به برخی  فشارهای سیاسی بر دستگاه قضایی برای اخلال در روند پرونده های خاص و افراد با نفوذ پرداخت و تصریح کرد: قوه قضاییه نباید هیچ واهمه‏اى از فشارها و لابى‏هاى پشت پرده از خود نشان دهد زیرا امروز مردم با جدیت رفتار نظام را در مبارزه با فساد زیر نظر دارند.

 

وی ادامه داد: به تعبیر دادستان کل کشور، برخى متهمان فساد اقتصادى کسانى هستند که به «پشت گرم»ها معروف شده‏اند و فکر مى‏کنند انتصاب‏هاى آنان به چهره‏ها و جریان‏هاى سیاسى مى‏تواند آن‏ها را از چنگال عدالت خارج کند.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که برخی ها می خواهند روند قضایی برخی پرونده ها را از حقوقی به سیاسی تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: دادگاه‏هاى مبارزه با فساد اقتصادى نباید رنگ و بوى سیاسى و جناحى به خود بگیرد زیرا برخى رسانه‏ها و جریان‏هاى سیاسى که خود را در چنگال عدالت گرفتار مى‏بینند براى فرار از عدالت سعى مى‏ کنندبه پرونده فساد، رنگ و بوى سیاسى بدهند.

 

وی آسیب سیاسی شدن روند قضایی پرونده ها را به حاشیه رفتن اصل موضوع بیان کرد و گفت: برخی رسانه ها و جریانات سیاسی می خواهند تا با حاشیه سازی در پرونده های قضایی آن را از مسیر طبیعى خود خارج کنند، به همین دلیل هوشمندى قوه قضاییه مى‏تواند نقشه شوم این افراد را نقش بر آب کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای مبارزه جدی با فساد اقتصادی اشاره کرد و افزود: پس از تمدید حکم پنج ساله ریاس آیت الله آملى لاریجانى بر دستگاه قضا و تعابیر بلندى که مقام معظم رهبرى از ایشان داشتند، انتظارات افکار عمومى برای مبارزه قاطع و عدم ترس و واهمه در برخورد با متخلفان بزرگ در کشور است.

 

وی پشتیبانی مقام معظم رهبری و مردم از دستگاه قضایی را قوت قلب و ایجاد انگیزه بالا برای دستگاه قضا برشمرد و تصریح کرد: مردم با مشاهده  عزم جدی دستگاه قضایی پشتیبانى خود از دستگاه قضایی کشور را در جهت مبارزه با فساد افزایش دادند و رییس دستگاه قضا نیز باید از این سرمایه عظیم نهایت بهره‏بردارى را کنند.

 

امام جمعه گتاب بابل با تقدیر از برخود با برخی قضات متخلف در محاکم قضایی کشور از سوی قوه قضاییه گفت: انتشار خبرى در هفته جارى از سوى قوه قضاییه مبنى بر برخورد با تعدادى از قضات و وکلاى متخلف نشان داد که این قوه علاوه بر آن‏که عزم خود را براى مبارزه با فساد در دیگر دستگاه‏ها و نهادهاى نظام جزم کرده است مرقب فساد درون دستگاه قضایی هم است.

 

وی سالم سازی جامعه را در گرو کارکرد خوب دستگاه قضاییه و محاکم دادگستری دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه همه جانبه دستگاه قضایی می تواند منجر به سالم سازی فضای جامعه از تخلف و کاهش چشمگیر جرم خواهد شد.

 

حجت الاسلام تقی پور به برخی از پرونده های بزرگ مفاسد اقتصادی در چند مدت اخیر اشاره کرد و افزود: در کشور اگر برخی مفسدان اقتصادی با صلابت و قاطعیت به پاى محاکمه قضایى‏کشیده شوند و حکم مقتضى صادر شود، آنگاه مى‏توان با خیالى آسوده‏تر با مردم از عدالت علوى سخن گفت.

 

وی ادامه داد: باید طعم شیرین کارکرد سالم نظام اسلامی را با عمل به مردم چشاند و وعده تحقق ولو حداقلى عدالت را در نظام اسلامى بشارت داد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات