۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۱۶۷۵۶

تأکید استاندار آذربایجان شرقی بر اجرای طرح جامع امامزاده سیدحمزه

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر توجه میراث فرهنگی به آثار و ابنیه امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز گفت: اجرای سریع طرح جامع این امامزاده ضرورت دارد.
جبارزاده، استاندار آذربايجان شرقي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز که با حضور دبیر شورای فرهنگ کشور همراه بود، اظهار داشت: تلاش برای آبادانی امامزادگان و تبدیل شدن آنها به مراکز فرهنگی ضرورتی انکارناپذیر و دارای اولویت است.


استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر توجه میراث فرهنگی به آثار و ابنیه امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز گفت: اجرای سریع طرح جامع این امامزاده ضرورت دارد، امام زاده سید حمزه(ع) تبریز می تواند بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی به قطب فرهنگی شهر تبدیل شود.


وی فعالیت های عمرانی در این مرکز دینی  فرهنگی را مثبت ارزیابی و از فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تقدیر کرد و افزود: در آینده نزدیک جلسه ای با حضور همه مسؤولان استان مرتبط با فعالیت ها و نیازهای این امامزاده برگزار خواهیم کرد.


همچنین حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که ا
مامزاده سید حمزه(ع) یکی از اماکن زیارتی آذربایجان شرقی است که همه روزه میزبان خیل عظیمی از عاشقان اهل بیت است، گفت: سازمان اوقاف در جهت عمران و بهبود شرایط فیزیکی آستان امامزاده سیدحمزه تلاش خواهد کرد.


وی با اشاره به طرح‌های مختلف ساماندهی در امامزادگان شاخص استان، اظهار داشت: طرح ساماندهی و توسعه صحن امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل این اماکن متبرکه به قطب های فرهنگی اجرایی می شود. 


حجت الاسلام حسینی رویکرد اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی را احیای حرم امامزادگان استان عنوان کرد و گفت: امامزاده سید حمزه(ع) به عنوان یکی از شاخص ترین بقاع متبرکه استان باید بسیار بهتر از وضعیت کنونی مورد توجه قرار گیرد. در این راستا قبرستان سرخاب که به تعبیر علامه طباطبایی هزار تن از اولیای خدا در آن دفن شده اند، سامان یافته و احیا خواهد شد.


وی از ارسال طرح جامع امامزاده سید حمزه(ع) تبریز به شورای شهر و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد و خواستار همکاری بیش از پیش نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در این امر شد و خاطرنشان کرد: امامزاده سید حمزه تبریز باید به محور فرهنگی و نگین شهر تبریز تبدیل شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات