۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۱۷۰۷۵

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، رییس مذهب شیعه آیین سوگواری و عزاداری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص آذربایجان غربی برگزار می شود.
امام صادق

حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) افزود: آیین عزاداری شهادت رییس مذهب شیعه در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

 

وی افزود: مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) 31 مرداد ماه در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با سخنرانی و مرثیه سرائی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد تصریح کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب و نقده میزبان عزاداران جعفری خواهند بود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مراسم ویژه ای نیز شب شهادت ششمین اختر تابناک ولایت بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت دعای کمیل در امامزاده سید بهلول و بقعه شیخ نوایی خوی برگزار می شود.

 

آغاز نام نویسی مسابقات شهرستانی قرآن کریم

 

حجت الاسلام اصغرنژاد در ادامه گفت: نام نویسی از علاقه مندان به شرکت در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم از 22 مرداد ماه جاری آغاز شده است.
 
وی افزود: علاقه مندان به رشته های حفظ، ترتیل، قرائت، مفاهیم واذان می توانند در مقاطع زیر 16 سال و بالای 16 سال در این مسابقات شرکت و برای نام نویسی به ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌ها مراجعه کنند.
 
حجت‌الاسلام اصغرنژاد زمان برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف را 21 مهر تا 30 آبان ماه عنوان کرد و گفت: ثبت نام از علاقه مندان تا روز برگزاری مسابقات در هر شهرستان میسر خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: برای آماده سازی منتخبان شهرستانی برای شرکت در مسابقات استانی دوره های آموزش تخصصی قرآن از 30 آبان ماه تا 30 آذرماه برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان غربی با بیان این که مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی 30 آذرماه به صورت متمرکز در ارومیه برگزار می شود، افزود: دوره تخصصی به منظور آماده سازی منتخبان استانی نیز از 8 تا 10 دی ماه برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام اصغرنژاد در پایان گفت: بر اساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مرحله کشوری مسابقات در رده سنی بزرگسالان بهمن ماه سال جاری و شکوفه ها تابستان 94 برگزار می شود./936/ت302/ب4
ارسال نظرات