۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۱۷۱۲۰

ابراز تمایل اسقف مارونی‌های لبنان به دیدار با نصرالله

خبرگزاری رسا ـ اسقف مارونی‌های لبنان با ابرز تمایل برای دیدار با دبیرکل حزب الله لبنان، خواستار افزایش یکپارچگی ملی لبنان در برابر تروریسم شد.
بشاره الراعي، اسقف ماروني هاي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشاره الراعی، اسقف کلیسای مارونی لبنان در کنفرانس خبری که در فرودگاه بیروت و بیش از سفر به اربیل عراق برگزار کرد، با تاکید بر لزوم توجه به سخنان سید حسن نصرالله درباره اتحاد همه طوایف و مذاهب، خاطرنشان کرد:  با توجه به افزایش تحرکات گروه‌های تروریستی از قبیل داعش در خاک لبنان، گروه‌های سیاسی و طوایف مختلف لبنانی باید دست در دست هم داده و به مقابله با این خطر بپردازند.

 

وی اقدامات ارتش لبنان در برابر پیش‌روی تکفیری‌ها در منطقه مرزی عرسال را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: من به عنوان اسقف مارونی‌های لبنان از دیدار با سید حسن نصرالله استقبال می کنم تا بدین وسیله راه را برای تقویت وحدت ملی در برابر تهدیدهای تروریستی هموار کنیم و اجازه ندهیم موجودیت لبنان با خطر مواجه شود.

 

الراعی افزود: مسیحیان و شیعیان همواره از رابطه خوبی برخوردار بوده‌اند و حزب الله لبنان و جمعیت مارونی‌های این کشور نیز ارتباط مستمر خود را حفظ کرده‌اند.

 

اسقف کلیسای مارونی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم باید در راستای مشارکت فراگیر جریان‌های مختلف سیاسی در دولت دنبال شود، خاطرنشان کرد: تشکیل هرچه سریع‌تر دولت و انتخاب رییس جمهور گام بلندی در راستای کاهش بحران لبنان و مبارزه با تکفیری‌ها است. همگان باید با اتکا به همزیستی مسالمت آمیز و گفتمان وحدت به عبور لبنان از تنگنای کنونی کمک کنند.

 

گفتنی است اسقف مارونی‌های لبنان با سفر به اربیل عراق درصدد آگاهی از آخرین وضعیت مسیحیان این کشور و مبارزه حکومت عراق با داعش در موصل و سایر شهرهای این کشور است./983/ب902/د

ارسال نظرات