۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۱۷۱۲۵

شیعیان و اهل سنت هند اقدامات داعش را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ تلاش گروه افراط‌گرای داعش برای ایجاد شکاف میان پیروان دو فرقه اصلی اسلامی در هند با شکست مواجه شده است.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان شیعه و سنی هند با ایجاد گردهمایی، مخالفت خود را با داعش و سایر گروه‌های تروریستی اعلام کنند. علمای شیعه و سنی هند همچنین اقدامات داعش در سوءتفسیر اسلام و قرآن کریم برای اجرای مقاصد شوم خود را محکوم کردند.


مسلمانان هندی در این گردهمایی تأکید کردند: اقدامات گروه داعش در تخریب اماکن مقدس و ایجاد تفرقه میان مسلمانان کار یک دولت اسلامی نیست و ما در مقابل این اقدامات می‌ایستیم.


ذوالفقار احمد چمان، دبیرکل جبهه ملی شیعه و سنی هند اعلام کرد: فراخوان تشکیل خلافت از سوی داعش، تلاشی برای ایجاد تفرقه و شکاف در میان مسلمانان سراسر جهان است.


وی با تاکید بر لزوم مقابله شیعیان و اهل سنت با این گروه شیطانی، افزود: فرقه‌گرایی و آتش‌افروزی میان گروه‌های مختلف اسلامی تاکنون مسلمانان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و ادامه این اقدامات منجر به افزایش اختلافات میان مسلمانان خواهد شد.

 

شیعیان و اهل سنت هند دو هفته پیش با برپایی تظاهراتی در دهلی‌نو، انزجار خود را از گروه تروریستی داعش و جنایات آن‌ اعلام کردند.


پیش از این، گروه‌های اسلامی اندونزی نیز با محکوم کردن جنایات داعش، خواستار موضع‌گیری قویتر این کشور در برابر این گروه تروریستی شدند./982/د102/ک

منبع: ایکنا

ارسال نظرات