۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۱۷۲۷۵
همزمان با هفته مساجد؛

همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که هفته مساجد بهترین زمان برای رسیدگی به مشکلات و نیازهای مساجد استان است، گفت: همایش سراسری ائمه جماعات و فرماندهان بسیج به صورت سراسری در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
کاظم لطفيان مدير کل سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در جمع متولیان و مدیران مساجد خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته جهانی مساجد، اظهار داشت: سی ام مرداد ماه مصادف با به آتش کشیدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌ها و روز مساجد است و در این روز در تمامی مساجدی که زیر نظر سازمان  تبلیغات اسلامی هستند تجمعی در حمایت از مردم غزه و مسجد الاقصی برگزار خواهد شد. 

 

وی افزود: جهان در ماه رمضانی که گذشت شاهد وحشیانه‌ترین اقدامات این رژیم سفاک بود اما در این میان آزادی‌خواهان به روش‌های گوناگون این جنایات را محکوم و تدارک رساندن کمک‌های مادی را به مردم نواز غزه را فراهم کردند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی در خصوص جنایت اسرائیل در غزه، افزود: بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در این آزمون نمره قبولی نگرفتند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که در هفته مساجد برنامه های متعددی در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، گفت: همزمان با سی ام مردادماه ائمه جماعات و فرماندهان بسیج در راستای برنامه ریزی مناسب فرهنگی و هدفمند برای مساجد استان گرد هم جمع شده و هر کس راهکارهای خود را برای تقویت فرهنگی مساجد و افزایش جذب جوانان به مساجد ارائه خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: این همایش‌ها با حضور میهمانان استانی و کشوری در شهرستان‌های طبس، بیرجند، بشرویه، قاین، فردوس، زیرکوه، نهبندان، سرایان، خوسف، درمیان و سربیشه  برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تشریح جنایات رژیم سفاک صهیونیستی را از دیگر برنامه‌های هفته مساجد در خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: همچنین در هفته مساجد نقش کارگروه های مختلف در رونق فرهنگی و دینی مساجد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام لطفیان برگزاری سخنرانی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه عملکرد مساجد استان، تقدیر از دست اندرکاران پرتلاش مساجد و اقداماتی که منجر به تبیین و تکریم جایگاه مسجد شود را از دیگر برنامه‌های هفته مساجد عنوان کرد و ابراز داشت: تجلیل از چهره‌های موفق محله، امامان جماعت صبح، موذن‌های جوان و خدام از دیگر برنامه‌های هفته مساجد در استان خواهد بود.

 

وی با اشاره به برگزاری  نشست های تخصصی و گفتمان های دینی در مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر بیش از هزار و 200 مسجد محوری در خراسان جنوبی فعال است که هر کدام از ائمه جماعات اجرای برنامه فرهنگی و دینی این مساجد را برعهده دارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در هفته مساجد بیش از هزار بسته فرهنگی در میان ائمه جماعات استان توزیع خواهد شد، افزود: باید برنامه ریزی مناسبی در راستای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در میان نسل جوان صورت گیرد که براساس بررسی های انجام شده مساجد بهترین مکان برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در میان نسل جوان هستند.

 

حجت الاسلام لطفیان یادآور شد: باید مسجد در عصر حاضر به یکی از مکان‌های محوری برای تبلیغ احکام دینی در میان نسل جوان تبدیل شود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات