۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۱۷۵۵۵
در هشتمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه؛

علمای اهل تسنن لبنان: پیروزی مقاومت به رهبری نصرالله قابل تکرار است

خبرگزاری رسا ـ شخصیت‌های دینی و سیاسی لبنان در مراسمی که از سوی جمعیت قولنا و العمل لبنان برگزار شد، حمایت خود را از مقاومت اسلامی فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا لبنان احمد القطان، رييس جمعيت قولنا و العمل لبنان حسين الحاج حسن، وزير صنعت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم هشتمین سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ سی و سه روزه با حضور شخصیت‌های دینی و سیاسی لبنان از سوی جمعیت قولنا و العمل این کشور برگزار شد.

 

در این مراسم حسین الحاج حسن، وزیر صنعت لبنان با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی لبنان از هیچ حمایتی از ملت مظلوم فلسطین فروگذار نیست، گفت: حمایت ما از مقاومت اسلامی در نوار غزه حمایت از مظلوم در برابر ظالمی مانند رژیم صهیونیستی است که از کشتار و قتل عام مردم هیچ ابایی ندارد.

 

وی افزود: در سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی در لبنان همبستگی همه جانبه خود را با مردم و مجاهدان فلسطینی اعلام می‌کنیم.

 

حسین الحاج حسن با اشاره به نبرد کنونی جهان اسلام با گروه‌های تکفیری و تروریستی، اعلام کرد: خدشه وارد کردن به وجهه اسلام بزرگ‌ترین توطئه برای مسلمان است که از سوی دشمنان اسلام صورت می‌پذیرد. توطئه‌ای که درصدد الصاق برچسب تروریسم به دین مبین اسلام است.

 

شیخ ماهر حمود: داعش هیچ سنخیتی با جنبش حماس و حزب الله لبنان ندارد

 

در ادامه این مراسم شیخ ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صیدا با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی فلسطین توانست پیروزهای بزرگی را در عرصه سیاسی و نظامی در نبرد با رژیم صهیونیستی به دست آورد، گفت:  دستاوردهای مقاومت در نوار غزه رژیم صهیونیستی را رسوا کرد و جلوی مانورهای این رژیم را در عرصه سیاسی و نظامی گرفت.

 

وی با انتقاد از اشرف ریفی، وزیر دادگستری لبنان که به تایید سخنان نتانیاهو نیروهای مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان را هم صنف داعش عنوان کرده بود، تصریح کرد: وزیر دادگستری لبنان به خوبی می‌داند که این اظهارات وقاحت‌بار به هیچ وجه صحیح نیست. حزب الله و جنبش حماس هیچ سنخیتی با داعش و سایر گروه‌های تروریستی ندارند چرا که این جنبش‌های مقاومت تنها به مبارزه با رژیم صهیونیستی پرداختند.

 

شیخ احمد القطان: مقاومت فلسطین خاطره پیروزی حزب الله را زنده کرد

 

از سوی دیگر شیخ احمد القطان، رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان عدم توجه جهان عرب و کشورهای اسلامی به خطر جدی گروه‌های تکفیری را تاسف برانگیز خواند و عنوان کرد:  جهان اسلام باید با هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمنان به همگان بفهماند که جنایتکاران تروریست هیچ ربطی به  اسلام ندارند و اقدامات آنان از سوی این دین مبین پذیرفته نیست.

 

وی تصریح کرد: آنچه که در نوار غزه از سوی صهیونیست‌ها صورت می‌پذیرد نسل کشی فلسطینیان است که باید با واکنش شدید کشورهای اسلامی مواجه شود تا جلوی تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی گرفته شود.

 

این عالم اهل سنت لبنانی با تاکید براینکه پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در سال 2006 به رهبری سید حسن نصرالله قابل تکرار است، گفت: نبرد اخیر نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین با رژیم صهیونیستی خاطرات پیروی مقاومت در جنوب لبنان را برای همگان زنده کرد./983/ب901/د

ارسال نظرات