۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۱۷۵۶۱

تلاش مسلمانان کنیا برای مقابله با افزایش خودکشی در این کشور

خبرگزاری رسا ـ در حالی که آمارهای نگران‏کننده از افزایش بی‎شمار موارد خودکشی در کشور آفریقایی کنیا خبر می‎دهند، مسلمانان این کشور قصد دارند با ترویج اندیشه‎های اسلامی با این پدیده مذموم مقابله کنند.
جوانان کنيايي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، افزایش بی‎شمار موارد خودکشی در کشور آفریقایی کنیا رهبران مسلمان در این کشور را به تکاپو واداشته تا با تبلیغ روش‌هایی که اسلام برای مقابله با فشارهای روحی و روانی به خصوص در میان جوانان ارائه می دهد، به مقابله با این پدیده مذموم بروند.
 عبداللطیف عبدالکریم، هماهنگ کننده مرکز منابع خانواده، یکی از مراکز ارائه کننده مشاوره به خانواده های مسلمان در نایروبی، پایتخت کنیا در این ارتباط می‌گوید: این اتفاقی نیست که در کنیا هیچ مسلمان واقعی را نمی‌یابید که به علت افسردگی یا فرار از فشارهای زندگی دست به خودکشی بزند.
عبداللطیف عبدالکریم با بیان اینکه ایمان به خدا سبب می‌شود که فرد مسلمان بتواند به زندگی عادی بازگردد،  خاطرنشان کرد که افرادی که دست به خودکشی می زنند اغلب فاقد روحیه دفع مشکلات هستند. 
این عالم مسلمان کنیایی تاکید کرد که خودکشی به دلیل شکست در مسائل خانوادگی و اجتماعی و فشار زندگی مدرن در میان غیرمسلمانان این کشور افزایش چشمگیری یافته است.
آمارهای وزارت بهداشت کنیا نشان می دهد که حدود 7 درصد از مردان جوان در کنیا و 10 درصد از زنان این کشور دست به خودکشی زده اند.
شیخ ابوقتاده، یکی دیگر از علمای مسلمان و امام جماعت شهر ساحلی مومباسا در کنیا نیز می گوید که خواندن نماز به صورت مرتب و یاد خدا به مسلمانان کمک می‌کند که بر استرس های زندگی روزمره غلبه کنند.
 تحقیقات صورت گرفته به وسیله اندیشکده آمریکایی Pew در سال گذشته در مورد آمار خودکشی در میان مسلمانان نشان می‌دهد که 98 درصد از مسلمانان کنیا خودکشی را عملی غیراخلاقی و قبیح می دانند./990/ب902/ک
ارسال نظرات