۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۱۷۵۶۲

مانع‎تراشی اسرائیل در انجام تحقیقات بین المللی در نوار غزه

خبرگزاری رسا ـ سازمان‏های بین‎المللی مدافع حقوق بشر از مانع‎تراشی رژیم صهیونیستی در راه انجام تحقیقات مربوط به جنایات جنگی این رژیم در نوار غزه خبر دادند.
غزه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، گروه های بین المللی مدافع حقوق بشر رژیم صهیونیستی را به مانع تراشی بر سر راه انجام تحقیقات مربوط به جنایات جنگی این رژیم در تجاوز به نوار غزه متهم کردند.
 آن فیتزجرالد، مدیر بخش تحقیقات و پاسخگویی به بحران سازمان عفو بین الملل در این ارتباط گفت: به نظر می رسد که مقامات اسرائیلی برای دسترسی به غزه یک بازی بوروکراتیک با ما آغاز کرده اند و آن را مشروط به رویه ای کاملا غیرمنطقی نموده اند.
سازمان های دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل همچنین اعلام کرده اند که آغاز مجدد درگیری ها در غزه مانعی بزرگ بر سر راه انجام تحقیقات در مورد جنایات جنگی اسرائیل محسوب می شود.
سارا لی ویتسون، مدیر دفتر دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه نیز با اشاره به ادعای اسرائیل در مورد این که حماس مسوول کشته شدن غیر نظامیان در نوار غزه است، می گوید: اگر اسرائیل مطمئن است که حماس مسوول کشتار غیرنظامیان در غزه است پس چرا از انجام تحقیقات سازمان های مدافع حقوق بشر در نوار غزه جلوگیری می کند.
اعضای شورای حقوق بشر سازمان بین الملل هفته گذشته اعضای کمیته بین المللی تحقیق در جنایات جنگی اسرائیل در غزه را تعیین کردند.
اسرائیل از روز 8 جولای میلادی تاکنون از زمین و هوا به نوار غزه حمله کرده و بیش از 2 هزار نفر از مردم بی پناه غزه را در جریان این حملات به شهادت رسانده و هزاران نفر دیگر را نیز مجروح کرده است.
دفتر سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرده است که حدود 80 درصد از کشته شدگان تجاوز نظامی اسرائیل به غزه را کودکان و زنان غیرنظامی تشکیل می دهند./990/ب902/ک
ارسال نظرات