۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۱۷۶۱۳

مردم انگلیس خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند

خبرگزاری رسا ـ مردم انگلیس در تظاهراتی از دولت خود خواستند فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.
غزه

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، شمار زیادی از مردم انگلیس عصر روزشنبه با شرکت در تظاهراتی گسترده در برابر دفتر نخست وزیری این کشور در قلب لندن، ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه بامردم فلسطین اعلام همبستگی کردند.

افراد تظاهر کننده ضمن حمل پرچم‌های فلسطین؛ حماس، پلاکاردها و دست نوشته هایی در دست داشتند که در آنها بر آزادی سرزمین فلسطین،متوقف شدن کشتار مردم غزه و نیز تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی تاکید شده بود.

تظاهرکنندگان همچنین به منظور یادآوری کشتار کودکان فلسطینی درجریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه،دراقدامی نمادین ده ها تابوت کودکان فلسطینی درمحل تظاهرات بر روی زمین چیده بودند.

براساس گزارش جدید سازمان خیریه و امدادی اکسفام ، در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه بیش از یک‌هزار و 500 غیرنظامی از جمله بیش از 480 کودک کشته شده اند.

سخنرانان دراین تظاهرات ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کشتار کودکان و زنان فلسطینی، خواستار متوقف شدن حمایت های آمریکا از این رژیم شدند.

آنان همچنین،خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی و عدم حمایت دولت های غربی از جمله آمریکا از این رژیم جنایتکار شدند.

دولت انگلیس اخیرا بدنبال فشار احزاب سیاسی و افکارعمومی، اعلام کرد درصورت شروع مجدد درگیری‌ها در غزه،برخی از مجوزهای صادر شده برای صدور کالا و تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درمی آورد.

دولت انگلیس به رغم شکسته شدن آتش بس و از سرگیری مجدد درگیری ها در غزه، این تهدید صورت گرفته علیه رژیم صهیونیستی را به مرحله اجرا درنیاورده است.

علاوه بر حزب مخالف کارگر و نهادهای مدنی و ضد جنگ، رهبران حزب لیبرال دمکرات که متحد حزب محافظه کار در دولت ائتلافی انگلیس است، ضمن انتقاد صریح از سیاست های دیوید کامرون نخست وزیر این کشور در قبال حمله اسراییل به غزه، خواهان ممنوعیت فروش سلاح به اسراییل به دنبال مرگ بیش از دو هزار فلسطینی در غزه، شده اند.

برپایه گزارش اخیر کمیته پارلمانی انگلیس، ارزش قراردادهای تایید شده دولتی برای صادرات کالاهای نظامی و کالاهایی با کارکرد دوگانه به رژیم صهیونیستی بیش از 7 میلیارد و 800 میلیون پوند (13 میلیارد و 120 میلیون دلار) است.

کمپین همبستگی با مردم فلسطین، گروه های چپ گرا و تشکل های مدنی و اسلامی از جمله تشکل هایی بودند که حمایت خود را از این تظاهرات اعلام داشته بودند.

از زمان شروع حمله رژیم صهیونیستی به غزه این برای چندین بار است که در لندن و سایر شهرهای انگلیس تظاهرات برگزار می شود. براساس اطلاعیه های منتشر شده از سوی کمپین همبستگی با مردم فلسطین ، تظاهرات مشابه دیگری نیز در سایر شهرهای انگلیس برگزار شده و خواهد شد./982/د101/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات