۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۱۷۶۱۶
واشنگتن‌پست اذعان کرد:

محاسبات غرب در قبال بحران سوریه اشتباه بود

خبرگزاری رسا ـ روزنامه واشنگتن‌پست با اشاره به تغییر واقعیات میدانی در سوریه و قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در خاورمیانه،‌ به هشدارهای سال گذشته مسکو اشاره کرده و نوشته است که محاسبات غرب به شکلی اندوهبار غلط از آب درآمده است.
واشنگتن پست

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی به قلم «ایشان تارور» که امروز منتشر شد، به تغییر موازنه در سوریه و همچنین گسترش تحرکات گروه‌های تروریستی در خاورمیانه اشاره کرده و نوشته است که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در یادداشت سال گذشته خود در روزنامه نیویورک‌تایمز هشدارهایی داد که حالا به واقعیت پیوسته است.

 پوتین در آن یادداشت نسبت به ادامه تسلیح مخالفان سوریه هشدار داده و گفته بود که آنچه در سوریه می‌گذرد، نه یک انقلاب بلکه مبارزه‌ای مسلحانه است که به مرور به قدرت گرفتن گروه‌های افراط‌گرا که از سرتاسر جهان به سوریه رفته‌اند، منجر می‌شود.

رییس‌جمهور روسیه در آن یادداشت نوشته بود: مزدوران کشورهای عربی و همین‌طور صدها تبعه‌ای که از کشورهای غربی و حتی روسیه به آنجا رفته و می‌جنگند، مایه نگرانی عمیق ما هستند. امیدوارم آن‌ها با تجربه‌هایی که در سوریه اندوخته‌اند، به کشورهایمان بازنگردند.

تارور در این رابطه نوشته است: این همان نگرانی‌‌ای است که حالا مقامات آمریکایی و اروپایی که از حضور گسترده اتباع اروپایی در میان نیروهای داعش هراسان شده‌اند.

تارور همچنین به انتقادات سال گذشته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از مقامات آمریکایی به دلیل عدم قاطعیت در فشار آوردن به مخالفان سوری برای جدیت در مذاکرات با دولت، اشاره کرده و نوشته است که تلاش برای برقراری مذاکرات میان مخالفان و دولت سوریه شاید روزنه امیدی برای پایان دادن به بحران در سوریه باشد./982/د102/ک

 

ارسال نظرات